Dmax toepassen in een back-end database

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonvS

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Ik heb al e.e.a. gelezen over de functie Dmax om een record steeds met een getal op te hogen.
Ik probeer dit nu toe te passen in een back-end database. Dit resulteert steeds in een #Error.:(

Veldnaam is Modificatie nummer en dit is een nummeriek veld.

De tabel heet Modificatieformulier maar deze staat in een andere directory (F:/testomgeving). Hoe moet nu de syntax zijn?

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Laatst bewerkt:
@ edmoor, Nou, da's dus niet zo simpel voor mij. Sterker nog, als het zo simpel was zou ik de vraag niet eens gesteld heben:confused

Ik vindt hier dus niet terug hoe de juiste syntax is om naar een andere database te verwijzen. Misschien dat ik het niet goed omschrijf, maar ik ben dus duidelijk geen expert.

Of ik heb je niet goed begrepen, dat kan uiteraard ook nog ;)
We wachten maar even op Octafish, die weet dat wel.

Normaal gesproken koppel je tabellen uit de backend in de frontend, en dan werkt de tabel (en dus ook formules in queries en formulieren) als elke normale tabel. Je wekt de indruk alsof je de tabel uit een andere database wilt halen die niet is gekoppeld. Dan heb je een probleem, want dat gaat zonder programmeren niet lukken.

Hallo Octafish,

Nee, dan heb ik het niet goed omschreven. Ik heb de database gesplitst en deze werkt. Nu wil ik echter in een formulier de Dmax functie intikken om elke keer als ik een nieuw record aanmaak de inhoud van het nummerieke veld met 1 opgehoogd wordt.
Dit resulteert nu steeds in een #Error. De beide databases staan in verschillende directories en werken uitstekend samen. Ik weet echter niet hoe de syntaxis is om Dmax in een gesplitste database te laten werken?

De beide databases staan in verschillende directories en werken uitstekend samen.
Dat zegt nog steeds niet of je met een gekoppelde tabel werkt, maar als je de db hebt gesplitst met de wizard, dan zal dat wel zo gebeurd zijn. Ik vermoed dat er problemen zijn met bibliotheken; die veroorzaken dan problemen die niks met de functie an sich te maken hebben, maar manifesteren zich op heel andere momenten, zoals functies als DATE en DMAx. Om te controleren of het probleem in de backend of frontend zit, zou je in een lokale tabel (formulier) moeten kijken of je daar wèl een DMAx kunt gebruiken. Ik vermoed overigens van niet.
Zo nee, controleer dan in het VBA venster of de bibliotheken goed zijn gekoppeld, en kijk met <Foutopsporing>, <db compileren> of je problemen tegenkomt. Als de db foutloos comprimeert, zou DMax goed moeten werken.

Oké, ik heb het volgende gedaan; een nieuw veld aangemaakt in de tabel. Deze gevuld met de data van het veld Modificatie nummer. De functie losgelaten op het nieuwe veld, en voilla, het werkt.:D
Wat het nou geweest is??
Heel erg bedankt voor het meekijken.
Tot de volgende vraag maar weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan