.dmg bestand, hoe te branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik zit met een image bestand op de pc die ik niet kan branden. Ik heb verchillende brand programma`s uitgeprobeerd en ze pakken stuk voor stuk niet helaas. De inhoud van de image bevast een spel waarnaar ik al lang op zoek was en nu ik heb eindelijk heb loop ik dit tegen het lijf.

Zou iemand mij kunnen helpen om dat .dmg bestand juist gebrand te krijgen? De naam veranderen naar .iso werkt prima maar dan geeft Nero de vermelding dat de blokopvang van het bestandje niet meer klopt. Wel kan ik hem dan branden alleen de cd/dvd speler leest de cd niet uit.

Mvg, Marco
 
.dmg is dat niet voor de Mac.
google maar eens op dmg bestand.
 
Of omzetten naar een iso met dit progje.
Of mounten met Daemon Tools, en de bestanden op een cd\dvd zetten.
 
Ik heb wat gevonden via google maar wie kan mij in het NL eens de stappen uitleggen... Waarschijnlijk doe ik het wel verkeerd want het werkt niet. Ik krijg namelijk "Error: Can`t open input file"

Dit is die tekst:

First copy all of your .dmg files to your hard drive. I copied mine to a folder within my PearPC (PPC) folder which I named MACOSX. Directory path = F:\PPC\MACOSX. I also renamed all of the files to make it easier to type them in the command prompt. I named them MAC1, MAC2, and MAC3. Be sure to include the file extension .dmg if you rename them. Copy the dmg2iso exe into the same folder as your newly copied .dmg files.



Now open up a command prompt window.







(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. Command prompt open

C:\Documents and Settings\Your Name>F: I typed “F:” to change disks



F:\>cd \PPC I now changed to directory PPC, my PearPC folder



F:\PPC>cd /MACOSX then to MACOSX by typing "cd /MACOSX"



F:\PPC\ MACOSX >dmg2iso MAC1.dmg MAC1.iso then I typed “dmg2iso MAC1.dmg MAC1.iso”

dmg2iso v0.2c by vu1tur (vu1tur@gmx.de)



reading property list...ok

found 9 partitions

decompressing:

partition 0...ok

partition 1...ok

partition 2...ok

partition 3...ok

partition 4...ok

partition 5...ok

partition 6...ok

partition 7...ok

partition 8...ok



conversion successful



F:\PPC\ MACOSX >



The application took a couple of minutes to finish, but successfully resulted in 3 cd image files.
 
Laatst bewerkt:
wat voor iets zit er in die dmg dan?
Ik zie macosx staan? Wil je mac os x installeren op je pc? :confused:
 
Nee hoor dat ken ik niet eens :D Maar zo te zien is dat de directory naam die de beste man op zijn pc heeft aangemaakt.

I copied mine to a folder within my PearPC (PPC) folder which I named MACOSX.
 
Usage: dmg2iso.exe filename.dmg filename.iso

Zet alle bestanden in dezelfde map, ga in de opdrachtprompt scherm naar die map en gebruik bovenstaand commando, met een spatie tussen opdacht en bestandsnamen met extensie.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd is dat want dat is ook een probleempje wat ik niet echt snap.

Ik ga naar de opdracht prompt en er staat dus al c:\documents en settings enz enz
Als ik vervolgens typ C:\dmg (Zo heet mijn mapje) zegt hij dat het niet wordt herkent als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Enig idee wat ik nog kan doen?:(
 
je moet ervoor zetten CD :thumb:
bijvoorbeeld:
CD C:\DMG
dan ga je naar die map toe.
als je daar dat programmatje heb staan moet je dit invoeren:
dmg2iso *bestandsnaam*.DMG *bestandsnaam*.ISO
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan