dmg file type

• Onderwerp starter Onderwerp starter fbse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fbse

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
dmg file type?

Hallo Mensen,

Ik weet dat "dmg" een apple file is. En dat het geloof ik een soort image-bestand is.

Maar daar blijft het ook bij.
Hopelijk weet 1 van jullie me wat meer te vertellen over dmg en heeft deze of gene ook antwoorden op de volgende vragen:

Vragen:
1 Hoe brand ik dit bestand op een cd met nero. Gewoon als data of als Image?

2 Is er een programma voor windows PC's (sorry voor het vloeken) die de inhoud van een "dmg" bestand kan lezen/bewerken?

3 Kun je "dmg" alleen openen met MAC OS X of ook met OS 9?

Bij voorbaat dank voor jullie welwillende medewerking

Laatst bewerkt:
je kunt gewoon de naam van dmg veranderen in iso en dan branden met nero

Geplaatst door DrWho
je kunt gewoon de naam van dmg veranderen in iso en dan branden met nero

Bedankt voor je reactie DrWho.

Weet je ook als ik dat doe of deze CD-r dan door Mac herkend en gelezen kan worden?

En weet je ook antwoord op de resterende vragen die je nog niet beantwoord hebt?

gewoon op een een cd knallen dan ziet de mac hem wel !

Bedankt mensen voor jullie antwoorden.

Dus OF
DMG veranderen in ISO en branden als Image in Nero

OF direct DMG branden als normale data.

dan heb ik ook nog een vraag over een .dmg bestand.
ik heb er nu dus 1, en ik weet niet wat ik ermee moet. ik heb geprobeerd om m te veranderen in .iso maar dan doet die het niet meer.
als ik dan .dmg op een cd brand, als image kan al niet met nero...

ik heb windows..
is er een manier om hem om te zetten tot een .iso?

Geplaatst door T-t-t-eun
dan heb ik ook nog een vraag over een .dmg bestand.
ik heb er nu dus 1, en ik weet niet wat ik ermee moet. ik heb geprobeerd om m te veranderen in .iso maar dan doet die het niet meer.
als ik dan .dmg op een cd brand, als image kan al niet met nero...

ik heb windows..
is er een manier om hem om te zetten tot een .iso?
je moet het doen mbv een tooltje. ik heb hem wel eens voorbij zien vliegen. google is your friend.

DMG 2 ISO
Bron:
h**p://www.computing.net/mac/wwwboard/forum/10311.html
Ok. I have spent over a week trying to work this one out, and EUREKA! I've FOUND IT!

So many have said it cannot be done. but it CAN.

Ok. Here's how to open a .DMG file on a pc to access the files.

First, download DMG2ISO

h**p://vu1tur.eu.org/tools/download.pl?dmg2iso.exe

The run the file DMG2ISO shell, and select yoru .dmg file. Then name your output file and convert.

Then.... download daemon tools

h**p://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php?mode=Download&id=34

install it, and in the bottom right corner (running tasks) left click on it's icon, and select drive 0, and then find yoru NEW converted image (it will now be a .iso image since you converted it from .dmg to .iso).

NOW, you should see when you click 'my computer' a cd/dvd drive with the name of the file, like there was a cd/dvd in your machine (of course it is a virtual drive).

Now.... download Macdrive.

h**p://www.mediafour.com/products/macdrive6/

After installing Macdrive, you will be able to select VIEW MAC DISKS IN MY COMPUTER! And of course you have a virtual disc in your pc, which you get full access to!

Now just view all the files, and copy, and paste them to a new regular windows folder, or burn them straight to a cd/dvd and you're good to go! (I think you'll have to burn them straight to a dvd or cd in order for a mac to read them, but mac drive has this 'mac cd dvd' facility too!

:-). I had to spread this news as it took hours and hours of research to get this far, and I feel it is beneficial to the computing community.

Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar ik ben benieuwd of iemand er al ervaringen mee heeft opgedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan