DMI-string aanpassen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Econz

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2006
Beste Helpmij.nl,

ik ga binnenkort mijn moederbord en processor vervangen.
Ik moet daarvoor opnieuw Windows XP Home Edition installeren om daarna mijn systeem optimaal te laten presteren.
Nu heb ik dus in 2003 bij Dynabite mijn huidige systeem gekocht van hun huismerk Headstart.
Erg stom achteraf,want voor dat geld had ik een beter systeem gehad als ik losse hardware e.d. had gekocht,maargoed ik wist toen niet beter..
Nu heeft dit systeem een voorgeinstalleerde Windows en ik heb daarbij geen recover cd's gekregen.
Wel heb ik de OEM-key,die staat op een sticker op de achterkant van mijn pc.
Het is iig een legale versie,dat heb ik inmiddels gecheckt.
Nu heb ik gehoord dat het mogelijk is om een legale versie of een kopie van iemand te lenen om Windows te kunnen installeren nadat ik mijn pc ge-upgrade heb.
Toch heb ik contact opgenomen met Microsoft,maar deze verwezen mij door naar de winkel waar ik mijn pc heb gekocht,omdat deze verantwoordelijk is voor de voorgeinstalleerde Windows met OEM-key.
Dat heb ik gedaan en Dynabite reageerde met het volgende:

"bij het vervangen van een moederboard moet er altijd een aanpassing worden toegevoegd aan uw BIOS, de DMI string moet aangepast worden.
Deze zorgt ervoor dat de HeadStart recovery cd's moeten gaan werken. Om dit te laten werken is het mogelijk om uw systeem aan te bieden in het filiaal bij u in de buurt.
Hierbij raad ik aan, dat als het systeem in het filiaal aanwezig is, dat het filiaal contact op neemt met de Support afdeling van Dynabyte. De Support afdeling kan het filiaal helpen om de DMI string aan te passen in uw systeem. Deze DMI string moet alleen binnen Dynabyte blijven en mag daarom niet naar klanten worden verzonden, dit om fouten te voorkomen zoals een defect in de BIOS.
Het is daarna ook mogelijk om een recovery te starten, bij elk systeem welke in 2003 is uitgeleverd horen 2 recovery cd's, met deze cd's kunt u na de aanpassing op het nieuwe moederboard uw Windows versie opnieuw te installeren. Mocht u deze recovery cd's niet tot uw beschikking hebben dan is het mogelijk om voor deze cd's per post toe te sturen, hiervoor is het serienummer welke achterop de PC staat nodig om voor u de juiste cd's te sturen.

Ik hoop u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Customer & Product Care"

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om zo'n DMI-string zelf aan te passen in BIOS en of dit wel nodig is?
Ik heb natuurlijk geen zin om mijn pc op te laten sturen om dit aan te passen,dus misschien dat iemand daar meer over weet.

Vriendelijk bedankt

Was het antwoord wat hier staat, niet naar je zin?:(

Oww ja zeker wel,het probleem was alleen dat ik dat topic niet meer kon vinden op pchelper.
Normaal kun je ,zoals hier, op je naam drukken en dan naar je geschreven berichten gaan om naar het topic te gaan wat je hebt gemaakt.
Maar bij pchelper gaat dat niet zover ik weet.
Ik had wel een paar keer gekeken maar ik kon het nergens meer vinden...
En ik wist natuurlijk niet dat deze 2 sites samen werkte,dus vandaar dat ik nog eens vroeg.
Nah iig bedankt voor de link :thumb: en sorry voor het ongemak ;)

Ha, ha, deze site's werken niet samen, hoor, maar iedereen mag natuurlijk overal op komen, en daar ben ik ook te vinden.
Maar alles wat er over is te vertellen staat daar al.

Ha, ha, deze site's werken niet samen, hoor, maar iedereen mag natuurlijk overal op komen, en daar ben ik ook te vinden.
Maar alles wat er over is te vertellen staat daar al.

:thumb:

Thx kheb de link maar ff bij me favo gezet hahah!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan