Dmv hyperlink verborgen tab selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smietje

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2016
Hallo,

Ik heb een werkboek gemaakt met een dashboard, in dit dashboard zitten hyperlinks verwerkt naar de betreffende tabs. Nu zou ik het mooi vinden wanneer ik de tabs kan verbergen maar dan werken de hyperlinks dus ook niet meer.

Is er iemand die een stukje VBA kan schrijven dat ik deze hyperlinks wel kan gebruiken?

toelichting:
Het hele werkboek is voorzien van deze balk met hyperlinks zodat je tussen de tabs kunt klikken. Dat werkt dus, maar nu wil het laten werken zonder dat de tabs zichtbaar zijn!

bijvoorbaat dank.

mvg

Björn

Werkt dit voor je? In het codegedeelte van de sheet met jouw dashboard:

Code:
Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
Dim x
x = Split(Target.SubAddress, "!")
With Sheets(Replace(x(0), "'", ""))
    .Visible = xlSheetVisible
    .Activate
    .Range(x(1)).Select
End With
End Sub

x = Split(Target.SubAddress, "'!")(0)

Uitroepteken voor de duidelijkheid laten staan. Zonder ! even effektief.

Dank voor de support,

@evr dien ik deze code in elke sheet appart toe te voegen?

Nee alleen op de sheet(s) waar de hyperlinks staan. (welke gevolgd worden)

(en waarschijnlijk bij deactivering van de sheets, de sheets weer onzichtbaar maken)

hier het bestandje

Bekijk bijlage template.xlsm

Ik heb bij deze een voorbeeldje gedaan van hoe het nu is, welliswaar heel erg uitgekleed. maar het gaat om het idee en ik hoop dat jullie er iets mij kunnen zodat ik het op mijn grote bestand kan toevoegen.

mvg

Je hebt nu de Hyperlink gekoppeld aan een Shape (rectangle) De eerder gegeven code is voor het volgen van een hyperlink op een werkblad.
Nu wordt het wat omslachtig om de hyperlink te "vangen" deze uit te lezen, werkblad waarnaar verwezen wordt zichtbaar te maken en naar de juiste cel te gaan.
Makkelijker in dit geval is om gewoon het Click-event van de Shape te gebruiken.
Als je de namen gelijk houdt met de sheets kun je vrij gemakkelijk application.caller gebruiken en heb je maar 1 routine nodig welke je aan alle shapes koppelt.

Dank voor de uitleg, ik als leek in het vba gebeuren ben wel benieuwd hoe dat slimmer kan maar heb geen idee hoe dat zou moeten..

Is het mogeljik om die code voor mij te maken?

gr Björn

Hoi,
Probeer het eens zo
Hyperlinks heb je niet nodig.
Code:
Sub Rectangle33_Klikken() ( dit is uw knopje Sparen in het tabblad Overzicht)
Worksheets("Sparen").Visible = xlSheetVisible
Worksheets("Sparen").Activate
End Sub
Om het tablad Sparen terug te verbergen als je het tabblad verlaat
Code:
Private Sub Worksheet_Deactivate()
Worksheets("Sparen").Visible = xlSheetHidden
End Sub
test het knopje Sparen in het Tabblad Overzicht

Bijlagen

Dank u, na nog wat puzzelen ben ik goed op weg geholpen!

heb nog een 'klein' vraagje... Als ik tab selecteer (button) is het mogelijk dat deze dan een andere kleur krijgt?

Beste Smietje,
In uw bestand is geen enkele button te vinden, bedoel je als je op de shape (vb Rectangle33) klikt, of erop gaat staan dat die van kleur veranderd?

ja, dat bedoel ik...

mogelijk kan deze aan de selectie toegevoegd worden? of iets zodat het voor allemaal gaat?

Sub Dashbord()

Worksheets("Dashbord").Visible = xlSheetVisible
Worksheets("Dashbord").Activate
Range("A1").Select

End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan