DMZ inschakelen en vragen over ps3 verbinding via sitecom wlr-4000 x4 (300N)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0211

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Hoi ik speel mw3 op de ps3 en heb nat type 2 ik probeer volledige download snelheid te halen zodat er weinig lag momenten in een spel zijn

sluit ik rechtstreeks mijn internet aan ziggo>ps3 dan haal ik 30 mb van de 40 (volgens ps3 is dit een schatting)
Doe ik de router ertussen dan haal ik 21 mb

wat heb ik gedaan
firewall en cloud security uitgezet
poorten forwarded zie bijlage
dmz ingeschakeld heb geen idee of dit correct is gedaan zie bijlage
nat en upnp en hardware accelerator ingeschakeld

mijn ps3 een static ip gegeven

ik heb 1 voor 1 alles aangepast en steeds mijn verbinding getest op de ps3 en zie geen verschil in verbindingsnelheid
en blijf ook nat type 2 houden (niet wanneer ik rechtreeks via ziggo aansluit maar ja dat is logisch)

als je dmz inschakel dan heb je toch rechtstreekse verbinding dus nat type 1?

wie kan mij verder helpen

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    51 KB · Weergaven: 475
  • 2.JPG
    2.JPG
    60,7 KB · Weergaven: 391
Hoi ,

Je heb port forwarding, daarmee zet je een poort open.
De poort word dan niet meer gefilterd en staat open en is zichtbaar op het internet, je kunt dan ook b.v de poort van de wan kant en lan kant instellen en voor welke pc door het ip-adres.

DMZ (Demilitarized Zone) wil in een thuis situatie meestal zeggen dat dan alle poorten open staan, dus ook dat alle poorten op het internet zichtbaar zijn.
Maar nou zijn dat natuurlijk wel 2 verschillende regels en vaak is het zo dat de regel van het poort forwarden de voorrang heeft op de DMZ regel en DMZ is dan van toepassing op alle poorten behalve op de poorten die je al heb geforward.

B.V upnp (Universal Plug and Play) je zal het wel kennen dat als iets in het netwerk aansluit dat het dan herkent en ingesteld word, dat is dan een service die het netwerk controleerd en zo kan ondekken of er iets nieuws is op het netwerk.
En zo zijn er meer services, qos (quality of service) om er maar ééntje te noemen.
Je begrijp natuurlijk ook wel dat alles altijd ten koste ergens van gaat en je moet voor je zelf uit gaan maken wat je wel en niet nodig heb en de voor en nadelen tegen elkaar gaan afwegen, en zo je netwerk een beetje te gaan tweaken.
Dat is natuurlijk ook met de router zo, hoe meer hij moet doen hoe harder zijn processor moet werken en hoe warmer hij word.

En denk dat ook bij jou router de regels van het poort forwarden en de DMZ elkaar zullen kruisen.
Daarbij moet je niet vergeten om ook de veiligheid of security in de gaten te houden.
Open poorten betekend dat ze zichtbaar op het internet zijn voor iedereen dus ook voor de kwaad willende personen.
En zou zelf daarom alleen voor de port forwarding kiezen en niet voor de DMZ optie.
Het grote voordeel van een router is dat alles wat binnen komt een bestemming moet hebben zodat je router ook weet waar hij dat naar toe moet sturen, naar het ip-adres van je computer dus.
Alles waarvan hij dat niet weet laat de router liggen en dat zijn geregeld nou net de packets (data) van malware enz.
Dus het komt er op hier op neer dat niet alles wat rechtstreeks van het internet meschien wel snel bij je terecht komt ook van zelf sprekend maar ook goed is, of anders gezegd of het met het online spel te maken heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi Ragdoll,

Allereerst enorm bedankt voor je uitgebreide uitleg hoe het allemaal in elkaar steekt ik wist niet eens dat portforwarding voorang heeft op dmz

nu weet ik ook een beetje beter waarvoor een router dient maar daar heb ik nog wel een vraagje over
uit je verhaal begrijp ik dat de router het internet verkeer filter klopt het dan dat wanneer je alles opengooit dus dmz dat de prestaties juist achteruit kunnen gaan je krijgt meer pakketjes te verwerken....

het verschil is maar 9 mb in download snelheid als je nat type 1 hebt kan 9 mb die niet gefilterde pakketjes opvangen
kort gezegt heeft het zin om dmz in te schakelen volgend mij niet
mijn voorkeur gaat ook uit naar portforwarding is toch net wat veiliger
maar volgens activision verbeterd het enorm als je dmz inschakeld of zonder router gaat gamen

owja als je unpnp aanzet dan hoef je toch ook niet portforwarding toe te passen
bij mij werkte gewoon alles al zonder portforwarding had gewoon nat type 2

groetjes

Hoi ,

Dank je wel dat je moeite van het typen ook goed waarderen kunt dat vind ik geweldig tof van je.:):):thumb::cool:
En dat geeft me natuurlijk ook weer een aanzet om er mee door te gaan want een uitgebreide uitleg was het niet echt.

Vaak wordt het een router genoemd als iets waarmee dan meerdere pc's van 1 internet verbinding gebruik kunnen maken, maar dat is niet zo.
Dat doet eigenlijk een switch die deelt het netwerk zodat er meer dan 1 pc er gebruik van kan maken en die router is er voor om iedere pc ook eigen verbinding met het netwerk te geven daarvoor moet van 1 ip-adres meerdere ip-adressen gemaakt worden en net zoiets moet ook gebeuren met alle poorten en dat doet hij zeg maar via een soort tabel.
Dus wat aan de kant van internet (wan) binnen komt gaat eerst naar gelang welke tabel er wordt gebruikt een flinke omweg maken voordat het pas aan de andere kant (lan) naar je pc's die thuis staan gaat.

De router moet natuurlijk wel weten naar welke pc dus alles wat van internet binnen komt moet ook voor een pc die bij je thuis staat bedoeld zijn, en alles wat niet voor een pc bij je thuis bedoeld laat hij liggen en blijft op het internet.
Maar dat is zeg maar een bijwerking want daar is een router eigenlijk helemaal niet voor bedoeld maar zo werkt een router nu eenmaal en het komt toevallig nog goed uit ook.
Een internet provider of ISP die geven je zo'n router bij je internet abonement omdat anders de software firewall die wel eens op je pc zou kunnen staan dat tegen gaat houden waarvan er aantal zijn die daar dan steeds met een popup schermpje een melding over maken om je te vertellen dat ze iets geblokt hebben dat gaat maar door waardoor je dus in de gaten gaat krijgen hoe erg verziekt je internet verbinding ermee is.

Dat filteren van de poorten wordt gedaan door de firewall die ze in de router ook nog erbij in hebben gezet
En dat is om de poorten in een stealt modus te krijgen zodat een aanvaller je niet zou kunnen zien dat je op het internet aanwezig bent en dus gaat denken dat je pc niet aan staat.

Port forwarding is dus eigenlijk net zoiets als dat je gat in je beveiling van je pc gaat schieten die ze kunnen zien en dus ook door dat gat er in en eruit kunnen.
En met DMZ is er niet eens meer een gat en ligt alles gewoon open op het internet.
Zelfs als wel zin zou hebben is het risico die je daarbij loopt veel te groot.
Ik raad je dus aan alleen port forwarding te gebruiken.

Gebruik zelf upnp nooit maar goed buiten dat ik het leerde kennen doordat de FBI die destijds waarschuwde voor het grote security risico ervan en ten strengste aandrong om het totaal uit te zetten ben ik nooit een voorstander geweest en ook nu en in de toekomst al helemaal niet van automatische configuratie maar het gaat eigenlijk hier om, door dat het uit zich zelf om de zoveel tijd even op het netwerk gaat kijken wat ook net zo goed tijdens het gamen kan zijn is dus iets eventjes op het netwerk bezig wat iets anders is dan het online gamen.
Een beter voorbeeld van wat ik eigenlijk daarmee bedoel is natuurlijk de automatische update funktie van b.v windows die een tijdens het gamen de updates begint te downloaden en dat gaat een moment ten koste van je bandbreedte en de snelheid die je andres voor je game beschikbaar had gehad.

Je zeg zelf ook lag momenten die momenten moeten er uit en het zoveel mogelijk stabiel proberen te krijgen door eigenlijk alles uit te gaan zetten wat nou niet noodzakelijk is om het spel te kunnen draaien.
Maar je moet natuurlijk niet de boel zo open gaan gooien dat je bijvoorbeeld volgende dag meteen je acount kwijt bent omdat je het ze zo makelijk heb gemaakt dat het van je hebben kunnen stelen.

Hey Ragdoll,

Ik help zelf ook wel eens mensen met computer vragen/problemen op een ander forum en dat word niet altijd even respectvol bedankt soms zelfs helemaal geen reactie terug! en dan denk je toch wel van waar doe ik het allemaal voor :(
nu ikzelf een probleem heb en dan zo'n uitgebreid antwoord krijg is gewoon geweldig dat je zoveel tijd en moeite neemt om mijn vraag te beantwoorden en nu zelfs een pagina vol :D:thumb: als ik het nu niet meer begrijp hoe een router werkt dan mag je me opvegen hoor hahahahah ;)

Nogmaals enorm bedankt Ragdoll ik begrijp nu alles nog beter en ga zeker die portforwarding toepassen ipv upnp
Ik had wel ergens gelezen dat dit gevaarlijk kon zijn maar als je er niet veel vanaf weet dan doe je gewoon maar wat ;)
alles klinkt nu wel wat logischer ook de vergelijking met windows update je moet het allemaal maar net even weten
Ik zal er een beetje mee gaan spelen wat aan gaat en uit het is even proberen of de prestaties achteruit gaan of niet

het verschil tussen een switch en router wist ik nog wel daarom heb ik voor een router gekozen ipv een switch
ik heb er nog wel 1 liggen maar eigenlijk nooit gebruikt.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan