DMZ instellen op Ziggo connect Box?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Als ik in mijn DMZ Ziggo connect Box kijk zie ik dat daar DMZ staan ingeschakeld met een IP van 192.168.178.14
Nu dit zo ingeschakeld staat kan ik mijn Nas in mijn netwerk van buitenaf benaderen met het externe ip adres xxx.xxx.xxx.xxx:5000

Ik vraag mij af omdat je veel leest om DMZ uit te zetten ivm veiligheid of dit nu wel juist staat ingesteld want als ik het uitschakel kom ik niet meer
op de NAS van buitenaf.
Moet ik dan een adres in het modem forwarden naar de NAS?

kan iemand het mij in Jip en Janneke taal uitleggen want ik kom er (ook na Google) niet uit hoe en wat ik nou moet instellen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
zet in je connect box van ziggo de poort 5000 open voor je synology nas.
je ip adres van je nas hoort daar bij 192.168.178.14
zelf zou ik de https poort gebruiken ven dat is poort 5001 maar dat moet je dan wel in je instelling van de nas aanzetten.
en hier eenleuk forum waar ze jouw vragen over synology ook kunnen en willen beantwoorden https://www.synology-forum.nl/
eenmalig gratis registreren.

ik haal even je externe ipadres uit je bericht nu kan iedereen erbij om te onderzoeken.

Laatst bewerkt:
Met Synology zou ik liever achter een VPN zitten.

Ik ook maar dat is de vraag niet.

Zet het ding in ieder geval achter een andere poort. Elke andere behalve de standaard poort is al een stuk beter.

DMZ is voor dit soort zaken nog het beste. Niks aan doen.

Dus ik begrijp dat ik gewoon de DMZ functie in de connectbox kan gebruiken maar ik snap nog niet zo goed met welk IP adres?

Mijn router die erachter hangt en daar de poort van mijn NAS openzetten of het adres van de NAS in DMZ zetten?

Je gebruikt in dat geval je "externe" IP-adres wat je via je provider hebt gekregen, dat kun je vinden door naar deze site te gaan.

Dat gaat niet want er staat een deel al ingesteld wat ik niet kan aanpassen.

Bijlagen

• ziggo.jpg
    ziggo.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 264
In de connectbox bij de geavanceerde instellingen kun je port forwarding vinden.
Daar stel je het interne ip adres van de nas in en dan zet je poort 5000 tot 5001 open.
Dan zet je in de nas het https gedeelte aan, die gebruikt dan poort 5001.
Ben je dan ergens in de wereld en je typt je ziggo ip adres in met :5001 dan ga je beschermd naar binnen.
Je komt dan op de inlogpagina van je nas en na het ingeven van je naam en ww kom je verder.
Gebruik de dzm niet is nergens voor nodig.

In de synology nas zit ook een stukje direct connect stel dat in en je hoeft bovenstaande niet uit te voeren.

Laatst bewerkt:
Ik lees nu dat je een router achter de connectbox heb hangen, staat de connectbox dan in bridge?
Dat kun je zien als voorop de connectbox onderaan de voorkant een groene led brand.
Zo niet waarom gebruik je dan een extra router?

puppie. In bridge mode zou je geen instellingen scherm kunnen zien. Dan is de router niet benaderbaar van binnenuit

Ik lees nu dat je een router achter de connectbox heb hangen, staat de connectbox dan in bridge?
Dat kun je zien als voorop de connectbox onderaan de voorkant een groene led brand.
Zo niet waarom gebruik je dan een extra router?
Er brand een gelige led en de router functie is uitgeschakeld (dus staat in bridge modus?)

Laatst bewerkt:
zoals rogers typt kun je geen instellingen zien als de router in bridge modus staat.
Dus bij jou is dat niet het geval.
Jij hebt dus een connectbox en een asus router?
Waarom is dat zo ingesteld van 1 apparaat heb je dan de dhcp uitgezet, welke ?

De connect box is DHCP ingeschakeld.
Mijn oude router was stuk en een nieuwe geplaatst. Die kreeg ik niet werkend om van buitenaf mijn NAS te bereiken.
Dagen lang alles in de router steeds nagelopen en me rot gezocht wat dat toch kon zijn.

Blijkt dus in de connectbox die DMZ aan te staan naar 192.168.178.xx van de oude router. De nieuw router kreeg een ander IP van de modem dus klopte die DMZ
niet meer en kon ik er nier meer bij van buiten af.
Toen ik de DMZ aangepast had in de modem naar het nieuwe IP van de router werkte het wel.

Wat ik mij echter afvraag is of die DMZ wel aan moet staan in de modem of dat dat ook anders (simpeler/veiliger misschien?) kan.
Kan ik niet gewoon een poort in de modem forwarden naar de router want dat komt toch op hetzelfde neer?

Bijlagen

• modem.jpg
    modem.jpg
    166,1 KB · Weergaven: 200
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan