DMZ Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

RakionPlayer

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
5
Hallo,

Ik speel een spel genaamd rakion, dat werkt met P2P (Ping) als het hoger is dan 300ms (ping) is kan ik niet joinen...

Ik heb op internet gezocht en daar staat open poorten 2300-2399UDP, dat heb ik geprobeert maar dat werkte nog steeds niet.. Op een gegeven moment heb ik geprobeert DWZ Enable te zetten en ja dat werkt!! :D:D Maar nu heb ik alleen internet op mijn pc we hebben nog 3 andere pc's en een laptop en die doen het nu niet meer... (als ik DWZ weer uit zet werkt alles weer dus niks aan de hand maar ik wil Rakion 100% kunnen spelen)

nu is mijn vraag is het mogelijk om 2 van de 5 pc's op DWZ te laten lopen en die andere 2 normaal... omdat mijn broertje dit ook nodig heeft.

Onze router is : SMCWBR14S-N2 Cable en Wireless
Onze Modem : Motorola SB201 Surboard Modem

Als iemand mij hiermee kan helpen zou ik dat erg fijn vinden! :)
 
Laatst bewerkt:
Met DWZ (of is het DMZ?) stel je 1 computer in die alle poorten vanaf buitenaf geforward krijgt. Daar kun je er dus maar eentje instellen.

Je zou echter verwachten dat de andere computers gewoon zouden moeten kunnen internetten, omdat dit om inkomend verkeer gaat. Maar heb het zelf nooit gebruikt, dus spreek niet uit ervaring (op een huis-tuin-en-keukenrouter althans).

Ik denk dat je je oplossing toch in portforwading zal moeten zoeken of in special applications. Maar waarschijnlijk kan je dan nog steeds het maar op 1 computer spelen.

Ik ken het spel verder niet, dus kan je niet adviseren in welke poorten etc..
 
Je hebt gelijkt het is inderdaad DMZ :p foutje.. Maar als het op 1 computer kan is dat ook best goed maar dan zou ik nog wel graag willen weten hoe dat moet (omdat die andere pc's geen internet hebben als ik op deze PC DMZ aanzet)
 
Probeer eens het volgende:

Forward (ook) poort 50817 en poort 25600, zowel op TCP als UDP. Kijk of dat helpt.
EDIT: Kijk ook eens wat er gebeurt als je niet alleen poorten 2300-2399 UDP maar ook 2300-2399 TCP forward??

Helpt dat niet, zoek dan uit welke poorten door Rakionplayer worden gebruikt:

1. Zoek uit welke zgn. Proces-id Rakionplayer heeft. Die dit als volgt:
a. Start Rakionplayer
b. Start -> Uitvoeren -> taskmgr.exe
Tabblad Processen
Kies Beeld -> Kolommen selecteren -> Vink aan: PID (proces-id) en druk op Ok.
Zoek nu het PID van Rakionplayer op in de lijst met processen.
2. Stel nu dat Rakionplayer bijvoorbeeld PID nummer 1478 heeft, doe dan het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netstat -ano | find /i " 1478"

Je zult dan zien op welke poorten Rakionplayer verbonden is danwel staat te luisteren.
Die poorten zul je dus in ieder geval moeten forwarden in je router.

En ja, wat de vorige al zei: Je kunt niet portforwarding van dezelfde poorten en/of DMZ instellen voor 2 computers tegelijk. Dit omdat je maar 1 ip-adres hebt gekregen van de je Internet-provider waar Rakion mee kan communiceren.

Je zult dus óf je broertje moeten laten spelen via portforwarding naar zijn ip-adres of jezelf laten spelen via portforwarden naar je eigen ip-adres, maar naar beiden tegelijk kan niet. Tegelijk spelen zal dus niet gaan.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor reactie,

PID:

ik heb het nummer gevonden (2408) maar als ik cmd /k netstat -ano | find /i " 1478" intyp krijg ik error: kan DBGHELP.DLL niet vinden...

over die poorten op het moment kan ik me hele pagina van me router niet meer openen (192.168.2.1) hij deed het altijd en nu opeens nadat ik er wat in heb gezeten krijg ik hem op geen pc meer te voor schijn :confused: uit me hoofd had ik die poorten al is gezien d8 ik maar volgens mij kon mij router niet eens zulke hoge poorten openen ...

is het wel mogelijk om 1pc op DMZ te draaien en die andere 4 normaal ? nee hé?
 
Laatst bewerkt:
[...]PID:

ik heb het nummer gevonden (2408) maar als ik cmd /k netstat -ano | find /i " 1478" intyp krijg ik error:[...]
Ik bedoelde dat je het juiste PID zou invullen in de commando-regel, 1478 was maar een voorbeeld-PID.
Het zou dus moeten worden (als de PID van Rakion nu nog steeds 2408 is):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netstat -ano | find /i " 2408"

Het "|" in de commandoregel is geen 'L', maar een pipe-line teken, dus het teken dat je met de [Shift]\ toetscombinatie bereiken kunt.

Je kunt het ook in 2 delen doen:
Start -> Uitvoeren -> cmd
netstat -ano | find /i " 2408"

(Dat netstat commando intypen in het venster dat je met cmd geopend hebt en laten uitvoeren door op Enter te drukken).

over die poorten op het moment kan ik me hele pagina van me router niet meer openen (192.168.2.1)
Ik weet even niet wat je gedaan hebt, dus ik weet hier het antwoord momenteel niet op.

Is het wel mogelijk om 1pc op DMZ te draaien en die andere 4 normaal ? nee hé?
Het moet gewoon mogelijk zijn om 1 pc op DMZ te laten draaien en de rest normaal, maar dan alleen als de andere pc's geen portforwarding nodig hebben.
Dus websurfen zou voor iedereen moeten lukken, mail ophalen ook, maar geen spelletjes die portforwarding gebruiken, geen download-programma's die portforwarding gebruiken etc.

Tijs.
 
met die nieuwe netstat -ano | find /i " 2408" krijg ik nog steeds DBGHELP.dll error

toen ik DMZ aanzette kreeg ik op die andere pc's geen verbinding wat doe ik fout?
ik weet ook niet zkr over Static IP Adress...
 
Probeer het anders eens op weer een andere manier:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
netstat.exe -ano > netstat.txt
notepad netstat.txt

Zoek dan in het in Kladblok geopende bestand naar de PID die je van het actieve Rakion proces achterhaald hebt.
PS: als je Rakion opnieuw start, dan kan Rakion een andere PID krijgen dan toen je hem eerder had opgestart. Je moet dus bij elke start van Rakion kijken welke PID hij heeft gekregen.

Vertel me nu eens precies wat de andere gebruikers niet kunnen openen als jouw ip-adres de DMZ is. Werkt Internet Explorer niet meer? Kan er geen mail worden opgehaald? etc.
Technische uitleg: DMZ gaat in werking is als er verbindingsverzoeken vanuit Internet komen naar je router zonder dat je die verbindingen zelf hebt aangevraagd.
Een webpagina aanvragen opent vanuit de webserver een verbinding die je wél zelf hebt aangevraagd en zou dus niet door DMZ afgehandeld moeten worden. Hetzelfde geldt als je mail ophaalt.
Draai je een download-programma of bijv. Rakion, dan krijg je binnenkomende verbindingen die je niet zelf hebt aangevraagd, en dan worden die, vanwege de DMZ instelling, automatisch geleid naar jouw pc.
Dus vandaar mijn opmerking dat het (eigenlijk) gewoon moet werken voor anderen, zolang ze zelf de verbindingen van buiten aanvragen (websurfen, mail ophalen etc.)
Als dat bij jou niet zo werkt, dan heb je
1. Niet de DMZ maar iets anders aangepast, óf
2. Je router doet niet wat 'ie moet doen, voor wat betreft DMZ-afhandeling.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan