Hallo allemaal,
In de trend van durf te vragen.
Ik heb een aantal websites gemaakt en gehost bij mijn bedrijf op de server.
Dit is allemaal goed gegaan en deze zijn buiten het bedrijf prima te bekijken en gebruiken.
Echter intern (binnen het bedrijf) heb ik het probleem dat als je deze sites probeert te bekijken dat ze niet gevonden worden.
Ik lost dit nu telkens op door het interne ip-nummer in de het hosts bestand per computer te wijzigen maar dit is natuurlijk geen echte oplossing. En ik heb nu dan ook het probleem dat iemand met een laptop of wel binnen het bedrijf of buiten het bedrijf kan kijken naar de sites.
Wij maken gebruik van Windows Server 2003 voor de DNS.
En de hosting van de websites vind plaats via Apache webserver.
Ik heb gezocht op internet en er is het een ander over te vinden, maar ben ook bang om dingen te veranderen die grote gevolgen voor de rest kunnen hebben (de sites werken immers prima extern).
Verwacht dat het zoiets is als in "DNS" > "Forward Lookup Names"? aanmaken.
Hoop dat iemand het mij een beetje kan uitleggen en helpen hiermee.
Wie helpt mij uit de brand?
In de trend van durf te vragen.
Ik heb een aantal websites gemaakt en gehost bij mijn bedrijf op de server.
Dit is allemaal goed gegaan en deze zijn buiten het bedrijf prima te bekijken en gebruiken.
Echter intern (binnen het bedrijf) heb ik het probleem dat als je deze sites probeert te bekijken dat ze niet gevonden worden.
Ik lost dit nu telkens op door het interne ip-nummer in de het hosts bestand per computer te wijzigen maar dit is natuurlijk geen echte oplossing. En ik heb nu dan ook het probleem dat iemand met een laptop of wel binnen het bedrijf of buiten het bedrijf kan kijken naar de sites.
Wij maken gebruik van Windows Server 2003 voor de DNS.
En de hosting van de websites vind plaats via Apache webserver.
Ik heb gezocht op internet en er is het een ander over te vinden, maar ben ook bang om dingen te veranderen die grote gevolgen voor de rest kunnen hebben (de sites werken immers prima extern).
Verwacht dat het zoiets is als in "DNS" > "Forward Lookup Names"? aanmaken.
Hoop dat iemand het mij een beetje kan uitleggen en helpen hiermee.
Wie helpt mij uit de brand?