DNS detecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

CtrlAltDefeat

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
ik weet niet of het goed gepost is hier maar,

bestaat er een programma dat in je netwerk kijkt of er dns servers aanwezig zijn?

bedankt voor het lezen

Je zou programma's zoals NMAP o.i.d. kunnen gebruiken of in het lokale netwerk server(s) luisteren op poort 53 UDP en poort 53 TCP.

Daarop zouden DNS-servers actief kunnen zijn.

Succes,

Tijs.

ik heb het geinstalleerd.. nu geeft hij een melding dat het MSVCP100.dll mist... dat heb ik in de map waar het programma instaat gezet maar hij blijft het probleem geven

is gelukt nu... nu blijft hij dit zeggen:

Kan toegangspunt van procedure ??1critical_section@Concurrency@@QAE@XZ niet vinden in DLL-bestand MSVCR100.dll.

Laatst bewerkt:
nu werkt het denk ik.. ik krijg geen foutmeldingen meer, maar nu opent opdrachtprompt zich met tekst erin maar dat sluit zich voordat je ook maar iets kan lezen

Zover ik kan nagaan kun je, nadat je de Winpcap and Microsoft Visual C++ Redistributable Package hebt geïnstalleerd, daarna weer de grafische variant gaan installeren (dus de niet-zip versie): deze.

Verdere support moet je niet bij mij halen maar elders: Ik geef alleen aan welk programma geschikt is voor jouw doelstelling, ik ondersteun het niet.

Citaat:
Executing Nmap on Windows
Nmap releases now include the Zenmap graphical user interface for Nmap. If you used the Nmap installer and left the Zenmap field checked, there should be a new Zenmap entry on your desktop and Start Menu. Click this to get started. Zenmap is fully documented in Chapter 12, Zenmap GUI Users' Guide.

Tijs.

DNS Server

Hoi CtrlAltDefeat,

Draai jij je eigen dns server in je intern netwerk?

het programma laat de dns niet zien:S

anyway nee mijn vader heeft dat gedaan en ik heb een weddenschap met hem dat ik het kan achterhalen

Tsja, het is maar de vraag of de DNS-server op het lokale netwerk zit.

Voorbeeld: Ik kan ook aangeven de open DNS-servers van mijn provider of Google te gebruiken. Dan kan ik (met zoeken in NMAP op het lokale netwerk) natuurlijk deze DNS-servers niet vinden...

Overigens kunnen de meeste (Breedband/ADSL) Internet-routers ook DNS-resolving doen, dus je zou eens kunnen kijken of je Internet-router reageert op netwerktoegang op poort 53 UDP en/of poort 53 TCP.

Tijs.

Hoi,

Kan je de DNS instellingen niet gewoon zien in je ipconfig.
Daar staat normaal ook het IPadres van je DNS server.

nee, als je verbinding hebt met je router en je vraagt je Ipconfig op, dan zouden daar de dns server adressen moeten bijstaan.

Het zou wel kunnen dat er voor DNS naar het IPadres van de router wordt verwezen. Dat zou dan betekenen dat de DNS servers in de configuratie van de router worden bekend gemaakt.

Hoi CtrlAltDefeat,

Wat kan je niet vinden. Weet je niet hoe je de IPconfig opvraagt of zie je geen DNS servers staan in de ipconfig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan