DNS error op PSP

Status
Niet open voor verdere reacties.

robke92

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2005
We zijn thuis pas overgegaan naar een andere provider, en sindsdien kom ik niet meer op internet met mijn psp. Ik heb alle instellingen juist ingevoerd, alleen DNS lukt me niet. Ik heb eens op mijn router gezocht en daar staat:
Code:
Primary DNS Address dnspool042.isp.belgacom.be  
   Secondary DNS Address dnspool041.isp.belgacom.be

Maar op de psp kun je alleen maar cijfers invoeren dus hoe moet ik dat doen?
Ik krijg wel connectie met mijn router, maar met het internet lukt niet meer.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Ok, zo moelijk is het eigenlijk niet:

Op een pc/laptop:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup dnspool042.isp.belgacom.be
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup dnspool041.isp.belgacom.be

Dat levert het volgende op:

Non-authoritative answer:
Name: dnspool042.isp.belgacom.b
Address: 195.238.2.22

Non-authoritative answer:
Name: dnspool041.isp.belgacom.be
Address: 195.238.2.21

Hier zie je dus de ip-adressen die je kunt invoeren in je PSP.

Succes,

Tijs.

Hm bedankt maar het werkt nog niet:(
Ik zou verder niet weten wat ik nog kan doen

Hm bedankt maar het werkt nog niet:(
Ik zou verder niet weten wat ik nog kan doen

Ik ook niet! Maar misschien heb je een verkeerd lokaal adres ingegeven op je PSP en/of een verkeerde standaardgateway (moet het interne ip-adres van je router zijn) en/of verkeerde subnetmasker, dus misschien ligt het daaraan.
Het lokale ip-adres van je PSP moet liggen in dezelfde reeks als het interne ip-adres van de router.

Voorbeeld: Stel dat de router een intern ip-adres heeft 192.168.0.1 met subnetmasker 255.255.255.0
Geef dan je PSP een ip-adres in dezelfde reeks (bijv. 192.168.0.99) met subnetmasker 255.255.255.0 en als standaardgateway 192.168.0.1
Zet als DNS servers de ip-adressen die je al achterhaald had.

Succes,

Tijs.

Ik heb alles nog eens nagekeken en zover ik weet klopt alles. Maar ik heb wel nog WAN IP en Default Gateway staan. Moet ik hier misschien iets mee doen of heeft het daar niets mee te maken?

Ik heb ook al geprobeerd om in de router bij Mac Address filtering het mac-adres van de psp in te voeren maar dan lukt het nog steeds niet.

Groeten Rob

ik weet niet of het veilig is maar misschien kan ik even een screenshot plaatsen van mijn routerinstellingen, misschien kun jij er wat meer aan uit

Laatst bewerkt:
Een schermafdruk is geen probleem, zolang er geen wachtwoorden of draadloze encryptie-sleutels op staan.

Vermeld hier dan ook even wat je op je PSP hebt ingesteld. En vermeld ook of pc's die ook van de router gebruik maken wél Internet hebben.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan