DNS error

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ed58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Hai people, de laatste tijd heb ik nogal wat problemen met de websites. Ik krijg om de haverklap de melding: DNS Error- server cannot be found. Ik heb hier nog nimmer zoveel last van gehad als nu. Waar kan dit aan liggen? Ik heb al probleem oplossingen geprobeerd, echter daar komt alleen uit, problemen met het netwerk. Kan dit aan mijn modem liggen? Het zijn niet alle websites. Yahoo is vreselijk langzaam, en toen ik hiernaar toe wilde had ik ook hetzelfde probleem. DNS error-server cannot be found. Of ligt dit aan mijn provider Ziggo? Ook lopen de pagina's zeer langzaam vol. D.w.z, als ik op een site ben, dan moet alles eerst geladen worden. Plaatjes and stuff. Bij voorbaat mijn dank.:o

gebruik je als browser IE7? of een IE variant?

probeer dan ook eens met firefox 3
Heb je daarmee dan ook het probleem?

Laugh, dat is nu juist het probleem. Ik gebruik al jaren Firefox en die is recentelijk ge updated naar 3.3, dus de laatste versie...Ik ga vandaag ook wel even naar het Firefox forum, misschien dat ik daar iets zie. Alvast bedankt voor de reactie.:thumb:

Toevallig Ziggo als provider in Den Haag?
Dan ligt het niet aan jou, want ik heb hier precies dezelfde problemen, wordt er gek van. En we zijn de enige niet...

Big laugh, inderdaad heb ik Ziggo. Dan ga ik hun plat bellen. Ik bedoel , ik betaal voor een snelle verbinding, en met Casema had ik nooit problemen. Dank je wel voor de geruststelling. Ziggo here I come...:evil:

ziggo dns error

Ik heb dus ook de laatste dagen ongelooflijk veel last van die DNS errors bij Ziggo, niet alleen in den haag dus, maar ook in zoetermeer. Ik word er compleet gestoord van en dit had ik NOOIT bij Casema. Ik begrijp dus echt niet wat ze zitten te klooien op dat net van voorheen Casema. En wel natuurlijk gewoon je abonnementsgeld afschrijven aan het einde van de maand.
:evil: :mad:

Hier blijft het ook nog steeds een heel groot drama.

Ik ga morgen proberen OpenDNS in te stellen, heb op diverse fora gelezen dat dat een hoop van deze problemen kan oplossen

http://www.opendns.com/

Misschien met zijn allen weigeren te betalen??? Ik heb geprobeerd vandaag om het een en ander uit te zoeken daar, maar zoals gewoonlijk krijg je iemand aan de telefoon die niet eens weet wat een DNS of een Server is. Nou jullie weer. Ik moest zo hard lachen dat ik maar opgehangen heb. Weer terug gebeld, en wat schetst mijn verbazing, weer een aan de lijn die niets wist. Hoera voor Ziggo!!!:evil:

Een hele interessante link mrmusic. Ik ga dat ook proberen.

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij alleen af hoe het zit met eventuele virussen op een open DNS...:(

Ziggo dns error

Iedereen hier op dit forum gaat weer zitten zoeken naar een oplossing, maar ZIGGO moet de zaak oplossen, want die veroorzaakt dit probleem. Dus voordat jullie allemaal programmaatjes o.i.d. gaan zitten downloaden, heb geduld want ze gaan op 1 oktober van 01.00 uur tot 06.00 uur aan het netwerk klooien. Dus laten we allemaal nog even wachten luitjes !!!!

Maar moet gezegd...als dit niet opgelost wordt, want mijn pc lijkt af en toe op een pentium 2 ,zo langzaam, dan ga ik resoluut naar een andere internet provider. :confused:

Nou dan geef ik ze nog een!! kans. Ik bedoel, deze avond kon ik helemaal nergens meer komen. En Ziggo moet dat oplossen inderdaad. Echter heb ik het idee dat ze het helemaal niet interesseerd. Maar we zullen zien. Speedlinq is veeeel sneller. laugh:evil:

Tuurlijk moet Ziggo het oplossen, maar dat wil niet zeggen dat we tot die tijd niet of nauwelijks kunnen internetten.

Ik heb zojuist even de DNS gegevens van OpenDNS in mijn router ingevuld, ca. 30 secondern werk, en.... alle problemen zijn opgelost!

Dara is geen downloaden of installatie van software voor nodig hoor!

DNS error sucks!

Iedereen hier op dit forum gaat weer zitten zoeken naar een oplossing, maar ZIGGO moet de zaak oplossen, want die veroorzaakt dit probleem. Dus voordat jullie allemaal programmaatjes o.i.d. gaan zitten downloaden, heb geduld want ze gaan op 1 oktober van 01.00 uur tot 06.00 uur aan het netwerk klooien. Dus laten we allemaal nog even wachten luitjes !!!!

Maar moet gezegd...als dit niet opgelost wordt, want mijn pc lijkt af en toe op een pentium 2 ,zo langzaam, dan ga ik resoluut naar een andere internet provider. :confused:

Hej man,

Hoe kom jij aan die info? ik heb in Groningen sinds vorige weeg vrijdag hetzelfde probleem!
Ziggo zegt dat het niet bij hun ligt, maar ik geloof er geen moer van..

Hoor het graag,

gr.
Marcel

Tuurlijk moet Ziggo het oplossen, maar dat wil niet zeggen dat we tot die tijd niet of nauwelijks kunnen internetten.

Ik heb zojuist even de DNS gegevens van OpenDNS in mijn router ingevuld, ca. 30 secondern werk, en.... alle problemen zijn opgelost!

Dara is geen downloaden of installatie van software voor nodig hoor!

Inmiddels op een tijdstip van de dag beland, waarop de echte grote problemen met Ziggo begonnen v.w.b. DNS en traag internet.

Nu met OpenDNS nog steeds geen enkel probleem en uitstekende verbinding.
Doe er je voordeel mee!

Inmiddels op een tijdstip van de dag beland, waarop de echte grote problemen met Ziggo begonnen v.w.b. DNS en traag internet.

Nu met OpenDNS nog steeds geen enkel probleem en uitstekende verbinding.
Doe er je voordeel mee!

:thumb: Thx.maar ik aan de link van DNS heb ik niet zo veel als internet het niet doet...
Gisteren nog gebeld met Ziggo, het ligt niet aan de verbinding, ik heb vorige week een update van Windows afgebroken, de dag erna had ik het DNS probleem. Ik ga vandaag bellen met Microsoft om de instellingen na te lopen...
Laat het wel ff weten..:confused:

:o Heb geen router, en ben niet zo technisch als de meeste hier...sorry..
Waar kan ik nu naar toe als ik geen router heb?

Zoals ik al eerder zei, vorige week kreeg ik via Windows een update, dit duurde 2 lang 2 breed, ik heb toen mij labtop uitgezet...vandaar dat ik vanmiddag Microsoft ga bellen..
Wat denk je, zou het hieraan kunnen liggen?

als je denkt dat het aan die update ligt ga je gewoon terug met een herstelpunt naar het tijdstip van voor die update hé ;)

als je denkt dat het aan die update ligt ga je gewoon terug met een herstelpunt naar het tijdstip van voor die update hé ;)

Hej,

AL 654 x geprobeerd..ook dit wil niet. Gisteravond weer met Zicko gebeld, wellicht iemand die er een beetje verstand van heeft. Bij ipconfig geeft mijn systeem een gateway aan van 34.1, dit moet blijkbaar 35 zijn? Er staan ook namen als Teredo? Tunnel nog wat, iets wat er niet hoort te staan.

Nu wil ik de hele **** eraf halen, maar kan vanmiddag pas checken of ik de xp cd nog heb, ik meen mij te herinneren dat ik de laptop kocht met alles al geinstalleerd.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil uiteraard geen opgeslagen bestanden, foto's e.d. kwijtraken..... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan