DNS lookup mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

StephanieL

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2013
Goedemiddag,

Ik dacht ik meld me toch maar even aan om een vraag te stellen, heb namelijk al veel op internet gezocht maar kan geen antwoorden vinden (of antwoorden waar ik eerlijk gezegd niet zo veel van snap).

Wij hebben al flinke tijd problemen met ons internet. Soms dan doet het internet een hele tijd goed, maar vaak ook helemaal niet. Als internet het niet doet reset ik vaak dit apparaatje IMG-20130414-00323.jpg door 15 seconden de knop in gedrukt te houden. Heel af en toe werkt het internet dan wel weer, soms pas nadat ik het een stuk of 10 keer heb gereset (en ondertussen wel redelijk gefrusteerd ben geworden), en soms ook gewoon helemaal niet. Soms dan doet het internet het gewoon ook een hele dag niet.

Als ik dan op internet probeer te gaan dan krijg ik altijd de melding dat de DNS lookup is mislukt. Deze melding krijg ik ook als ik op een andere computer ga. Zelf werk ik met een macbook. Eerder heb ik al contact opgenomen met onze provider, maar daar heb ik ook weinig hulp aan gehad.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen? Of misschien wat duidelijkheid te verschaffen over wat het probleem is? Ik gaf al aan dat ik vaak antwoorden vind waar ik niet zo veel van snap, dat komt omdat ik er eigenlijk ook redelijk weinig verstand van heb. Als iemand mij kan helpen (en eigenlijk het liefst in jip en janneke taal) dan zou ik het heel fijn vinden.

Ik hoop dat ik weer wat wijzer kan worden! :)

Groetjes

Is meestal verklaart door overbelasting, vooral vanwege downloads. Vooral Torrent-downloads kunnen routers in de stress jagen.
Meestal is de router ook meteen de DNS-server voor het thuisnetwerk, en dus krijg je dan (o.a.) DNS lookup problemen.
Vraag je dus af hoe intensief het Internet-verkeer precies is.

Tijs.

Is meestal verklaart door overbelasting, vooral vanwege downloads. Vooral Torrent-downloads kunnen routers in de stress jagen.
Meestal is de router ook meteen de DNS-server voor het thuisnetwerk, en dus krijg je dan (o.a.) DNS lookup problemen.
Vraag je dus af hoe intensief het Internet-verkeer precies is.

Tijs.

Eigenlijk is bij ons internet gebruik alleen Facebook, Nu.nl etc. Lijkt me niet zo intensief?

Dat is niet intensief, nee...

Dan kan het ook een probleem zijn bij de DNS-servers van de Internet-provider.
Stel dan eens in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in als DNS-servers bij je ip-instellingen, dus dat je niet de DNS-server via DHCP van je router zou krijgen aangegeven.
Ip-adres en subnetmasker etc. mogen gewoon via DHCP worden toegekend, gaat dus alleen over de DNS-servers die je vast moet instellen.

Tijs.

Dat is niet intensief, nee...

Dan kan het ook een probleem zijn bij de DNS-servers van de Internet-provider.
Stel dan eens in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in als DNS-servers bij je ip-instellingen, dus dat je niet de DNS-server via DHCP van je router zou krijgen aangegeven.
Ip-adres en subnetmasker etc. mogen gewoon via DHCP worden toegekend, gaat dus alleen over de DNS-servers die je vast moet instellen.

Tijs.

Schermafbeelding 2013-04-14 om 15.37.04.png

Op deze manier?

Ik zou het idee krijgen dat dat goed is, ja. Zie ook hier, waar de zelfde methode wordt gebruikt als jij nu. :)

Tijs.

Super! Dan ga ik eens aankijken of het internet mij voorlopig goedgezind is :) Bedankt!

Graag gedaan. :) Ik hoor graag (over een week of zo) of het je verder geholpen heeft. :)

Tijs.

Tsja, dat hoefde geen week te duren! Hij deed het weer heel de dag niet, de instellingen stonden wel gewoon op 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Toch wel nog steeds die DNS fout. Andere ideeen? Schermafbeelding 2013-04-16 om 08.23.02.png

Je zou contact kunnen zoeken met de provider, als iedereen bij jou thuis er last van heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan