DNS Probleem bij Webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

devoshosting

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Beste, ik heb 2 Domeinnamen (richarddevos.nl / devoshosting.nl)
deze zijn geregistreerd bij trans ip en doorverwezen naar mijn eigen VPS.
ik heb hier 2 IP adressen en deze zijn in het begin het zelfde, 149.210.xxx.xxx, zou dit een probleem kunnen veroorzaken?
dit is nu de huidige situatie,

Delegatie: OK
Name server: 2 Problems
Name server ns1.devoshosting.nl
Reverse voor 149.210.172.119 verwijst naar een onbekende host naam (149-210-172-119.colo.transip.net).
Name server ns2.devoshosting.nl
Reverse voor 149.210.173.35 verwijst naar een onbekende host naam (149-210-173-35.colo.transip.net).
Consistentheid: OK
SOA: 2 Problems
Reverse voor 149.210.172.119 verwijst naar een onbekende host naam (149-210-172-119.colo.transip.net).
Connectiviteit: OK
DNSSEC: Niet actief

Ik weet dat het ergens in een PTR Record niet goed staat, maar wat ik vreemd vindt is dat hij die hostnaam weergeeft terwijl de hostnaam is: webserver01.devoshosting.nl

Iemand die mij kan helpen?

Met vriendelijke groet, R de Vos

(Sorry voor de typfouten).

a. Je kunt zelf NIET ptr records aanpassen.
b. Heb je die ip-adressen echt alleen voor jezelf, dus zijn niet gedeeld met anderen of draaien daar ook websites van anderen over die ip-adressen, dan kun je bij transip.net aanvragen om de PTR records te veranderen naar wat anders.

Tijs.

Beste,

De server beheer ik geheel zelf en ik draai meerdere websites via 2 ip`s maar dit is het probleem niet, het enige is de DNS klopt niet maar hij werkt wel, alleen snap ik niet dat hij denk dat dit mijn hostnaam is.
149-210-172-119.colo.transip.net

Want dit hoor webserver01.devoshosting.nl te zijn, dit heb ik vooraf bij de installatie al ingevoerd maar toch ziet de DNS hem niet,
ik kan wel PTR Records aanmaken op mijn eigen DNS server in Directadmin, ik draai ook eigen nameservers!

Met vriendelijke groet, R de Vos

Je maakt hier een fout: Je kunt wel je eigen DNS servers hebben, maar je hebt daarmee NIET het recht om de zone-tabellen van PTR-records te gaan hakken en zagen, want die worden op andere DNS-servers gehost.

Om je een idee te geven:
De zones waar jouw ip-adressen in vallen zijn de zones:
172.210.149.in-addr.arpa
en
173.210.149.in-addr.arpa
en daar heb je GEEN beheer over.

Jij hebt beheer over de subzones devoshosting.nl en richarddevos.nl , terwijl je over het TLD (=.nl) weer GEEN beheer hebt.

Mogelijk zorgt deze link er voor dat het kwartje bij je valt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je maakt hier een fout: Je kunt wel je eigen DNS servers hebben, maar je hebt daarmee NIET het recht om de zone-tabellen van PTR-records te gaan hakken en zagen, want die worden op andere DNS-servers gehost.

Om je een idee te geven:
De zones waar jouw ip-adressen in vallen zijn de zones:
172.210.149.in-addr.arpa
en
173.210.149.in-addr.arpa
en daar heb je GEEN beheer over.

Jij hebt beheer over de subzones devoshosting.nl en richarddevos.nl , terwijl je over het TLD (=.nl) weer GEEN beheer hebt.

Mogelijk zorgt deze link er voor dat het kwartje bij je valt.

Tijs.
Dus als ik het goed begrijp zou ik hiervoor naar mijn provider moeten omdat ik dit zelf niet kan aanpassen en is het erg als deze foutmelding actief is? De enige oplossing zou zijn om de hostnaam te veranderen in de standaard hostname?

Laatst bewerkt:
Gewoon even bij transip indienen dat je het PTR record van de 2 ip-adressen wilt laten wijzigen, en geef ook aan naar wat (bijv. de www-server namen die op de resp. ip-adressen bereikbaar zijn).
Aanpassen van je eigen server/domeinnamen om het te laten 'passen' op het PTR record is onzinnig, dus daar moet je niet aan beginnen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan