DNS Probleem Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvkuijl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Ik heb een probleem met Vista. Wanneer ik via de dos box een ping -a doe naar bijvoorbeeld www.nu.nl krijg ik zowel de naam als het ip adres terug met een correcte reply. Dit werkt ook als ik een site kies waar ik nog nooit op ben geweest. Je zou dus denken dat DNS zou moeten werken. Echter wanneer ik nslookup ingeef krijg ik als Default Server Unkown maar het server ip adres is goed. Een www.nu.nl binnen nslookup geeft geen resultaat ook niet met een andere DNS server. Met de optie set d2 binnen nslookup zie ik dat de SendRequest wel uitgevoerd word maar er komt geen response terug. Als ik bovenstaande doe met een XP machine werkt het prima en kan ik ook gewoon pagina's op Internet openen.

Verder verwijst de ipconfig /displaydns naar de goede server en een ipconfig /flushdns geeft ook geen resultaat. Ik had zelf het idee dat IPv6 het probleem was, maar na deactivatie nog steeds geen oplossing. Ik ben al een paar avonden bezig, maar mijn ideeenbus begint toch redelijk leeg te raken.

Hebben jullie een idee of is er iemand die hier al een keer tegenaan gelopen is?

Ik denk dat het volgende aan de hand zou kunnen zijn:
Je zult een (software-)firewall actief hebben, waar het nslookup.exe programma nog niet is ingedragen op een manier dat die naar Internet versturen mag.

Een voorbeeld-firewall programma waar je dit zo ingesteld zou kunnen hebben is ZoneAlarm Free. Heb je daar in Program Control -> tabblad Programs ergens nslookup.exe staan met enkele rode kruizen erbij, dan kan informatie geblokkeerd worden door die firewall.

Dus: Kijk goed na wat je aan firewall-programma's op je pc hebt, en kijk daar na of nslookup.exe wel naar het Internet mag.

Tijs.

Problem Solved!!!

Dank je wel voor de input. Ik had al een idee dat het aan een Firewall zou liggen. Maar binnen Vista zag ik alleen de Windows Firewall. Wat blijkt nu, op de een of andere manier is Comodo Personal Firewall op het systeem gekomen (don't ask me how). Deze wordt niet getoond door Vista als zijnde een Firewall, stond ook niet bij geinstalleerde programma's. Deze verwijderd (handmatig), een restart en direct werken. Nogmaals dank.

Cees.

Fijn dat het opgelost is! :thumb:

Wat je nog moet doen is de vraag op "opgelost" zetten.
Doe dat door rechts onderin de pagina bij "Status van de vraag" te drukken op "Vraag is opgelost".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan