Ik heb een probleem met Vista. Wanneer ik via de dos box een ping -a doe naar bijvoorbeeld www.nu.nl krijg ik zowel de naam als het ip adres terug met een correcte reply. Dit werkt ook als ik een site kies waar ik nog nooit op ben geweest. Je zou dus denken dat DNS zou moeten werken. Echter wanneer ik nslookup ingeef krijg ik als Default Server Unkown maar het server ip adres is goed. Een www.nu.nl binnen nslookup geeft geen resultaat ook niet met een andere DNS server. Met de optie set d2 binnen nslookup zie ik dat de SendRequest wel uitgevoerd word maar er komt geen response terug. Als ik bovenstaande doe met een XP machine werkt het prima en kan ik ook gewoon pagina's op Internet openen.
Verder verwijst de ipconfig /displaydns naar de goede server en een ipconfig /flushdns geeft ook geen resultaat. Ik had zelf het idee dat IPv6 het probleem was, maar na deactivatie nog steeds geen oplossing. Ik ben al een paar avonden bezig, maar mijn ideeenbus begint toch redelijk leeg te raken.
Hebben jullie een idee of is er iemand die hier al een keer tegenaan gelopen is?
Verder verwijst de ipconfig /displaydns naar de goede server en een ipconfig /flushdns geeft ook geen resultaat. Ik had zelf het idee dat IPv6 het probleem was, maar na deactivatie nog steeds geen oplossing. Ik ben al een paar avonden bezig, maar mijn ideeenbus begint toch redelijk leeg te raken.
Hebben jullie een idee of is er iemand die hier al een keer tegenaan gelopen is?