DNS probleem Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juull

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
100
Hallo,

Ik heb het hier al vaker zien staan...
maar ik kom er gewoon niet uit.
Ik heb hier een computer en een laptop staan..
ik heb onbeveiligt netwerk..en die wou ik omzetten naar een beveiligd netwerk..
helaas niet gelukt...tot gevolg..ik kan met de laptop niet meer draadloos internet ontvangen...
Hij geeft dan aan:
Er is mogelijk een probleem met de DNS- configuratie..

Ik kan op de computer wel op internet !!!

Hoe kan dit..en hoe kan ik dit verhelpen...
 
dns probleem

Wat voor router heb je? En staat je beveiligingsgraad op de pc hetzelfde als op de router?
 
Heb linksys... vanmonrgen nog wel internet gehad..op beide..maar nu aleen op computer..
beveiiging op beide is wel anders...maar heb hem op de lap er ook al even uitgezet..want ik las elders dat dat het ook kon zijn..maar helaas..ook niet bij mij...
 
dns

Als je hem op de pc uitzet moet je hem ook in de router uitzetten, maar vraagt de pc niet om een wachtwoord oid.?
 
nee hij vraagt niet om wachtwoord omdat ik mijn router niet kon beveiligen..heb er al iemand bij gehad die dit werk dagelijks doet..maar die lukte het ook niet..zelf dacht ik..heb een nieuwe laptop..moet het nu toch wel lukken..maar helaas..
ik ben nu de laptop terug aan het zetten naar het begin...hopelijk gaat dit lukken..
want systeemherstel lukte ook niet..snik
 
dns

Succes, ik he dit soort problemen ook gehad. Maar misschien zijn er anderen die wel raad weten
 
ik heb net bij mij hetzelfde probleem opgelost!

ik had precies het zelfde probleem vandaag toen ik een thuisnetwerk aan het maken was.
ik zal even uitleggen wat ik heb gedaan, ik weet natuurlijk niet hoe jou situatie precies is, maar misschien heb je er wat aan.

om te beginnen; bij mij is de desktop computer xp, de laptop is vista
de desktop computer had internet en de latop ineens niet meer

In XP: open deze computer en klik links op mijn netwerklocaties. In het volgende scherm klik je links op netwerkverbindingen weergeven. Dan klik je met je rechter muisknop op de betreffende verbinding en kan je "status" kiezen.
in het venster wat dan opent heb je een knop "eigenschappen". Daar klik je op en in het volgende scherm staat dan als het goed is een vinkje bij internet protocol (TCP/IP). Als je die dan selecteert kan je de eigenschappen daarvan bekijken.
Omdat dit de computer was die wel verbinding had met internet heb ik de eigenschappen van dit internet protocol bekeken en daar stond zowel het toewijzen van het ipadres als het toewijzen van DNS ingesteld op automatisch.

Toen ik echter op de laptop ging kijken het het daar geregeld was, stonden die zelfde instellingen daar dus heel anders.

Ik zal eerst even uitleggen hoe je in vista op de zelfde plek komt:
Open het netwerk centrum, dan klik je links op netwerkverbindingen beheren. Dan met je rechtermuisknop weer op de betreffende verbinden en "status" selecteren.
Vanaf daar is het eigenlijk zogoed als gelijk als in xp, behalve dat er hier 2 verschillende internet protocollen aangevinkt staan, namelijk een versie 6 en versie 4. Ik heb bij beide de eigenschappen bekeken en van versie 6 stonden ip en dns ook op automatisch, van versie 4 echter niet. Zodra ik van versie 4 ip en dns op automatisch zette en opsloeg, deed het internet het weer!

hoop dat je er wat aan hebt, dit is in ieder geval wat ik gedaan heb en bij mij was die het probleem!

groetjes melany
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan