DNS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrew20

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Ik zal eerst even de situatie uitleggen:

We hebben hebben 2 pakketten hier OfficeNet en Iconnect die beide net kunnen verbinden

Het netwerk ziet er als volgt uit:

(inet)
|
(modem: Speedtouch 510i)
|
(router: Netgear vpn geval)
|
(Server: Windows 2003 SBS)
|
(client pc: met de 2 pakketten)

Beide pakketten geven een proxy fout

Iconnect opent een browser pagina die vervolgens niet kan verbinden, maar zodra ik de URL verander in een IP adres verbind hij wel.

Ik denk dat hier dus wat fout gaat met de DNS

Ook als ik de client pc rechtstreeks op de Modem of Router verbind kan ik met succes inloggen

Mijn vraag is dus waarom hij een proxy fout geeft en of het eventueel toch aan een dns instelling kan liggen.

Je werkstations hebben waarschijnlijk je sbs-server als dns-server, dus als ze een dns-naam willen resolven dan zullen ze dit doen bij je server.
Dan zijn er een aantal dingen waarop het kan stranden. Je server weet niet waar hij dns-namen moet resolven als ie ze zelf niet kent. Of hij kan het niet ...

Het eerste betekent dat je op de server zelf de dns-server van je provider bekent moet maken. Dit kan via tcp/ip-instellingen. Of via de dns-configuratie (administrative tools). En dan de eigenschappen van de server oproepen met rechtermuisknop en dan bij het tabblad forwarders het ip-adres van de dns-server opgeven. Of je router, sommige routers willen dat ook wel ondersteunen, maar dan zit er weer een stap extra tussen.
Als dat dus is ingesteld, dan kan de server gaan resolven en dan moet het gaan werken.

Als ie het niet kan ... dan betekent dat er misschien een firewall in je router zit die poort 53 dichtgooit, en die is voor DNS, maar dat is niet erg logisch. Het eerste klinkt logischer ;)

Succes ermee,
En vragen??? Stel ze gerust ;)

Dank je wel

Ik ga dat dinsdag gelijk proberen ben nu momenteel vrij :D

Ik laat het dinsdag gelijk weten of het werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan