dns probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hey mensen,
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem ik geraak niet op het internet krijg de foutcode Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_ReSOLVED):Kan het DNS adres van de server niet oplossen.
Hoe kan ik dit oplossen krijg met Ipconfig geen standaardgateway te zien

Plug de netwerkkabel opnieuw in of verbind eens opnieuw:thumb:.

Kijk eens bij de eigenschappen van de netwerkverbinding. Staat daar ingesteld dat ie het IP adres en DNS automatisch moet worden verkregen? Verder heb ik ook nog een paar vragen. Sinds wanneer is dit? Heb je daarvoor nog iets gedaan? Wat ook nog zou kunnen helpen is de router opnieuw aan/uit zetten.

hallo

ga naar cmd voer daar in "ipconfig /release" en daarna "ipconfig /renew"
kijk of het opgelost is.

Gebruik ook eens ipconfig /flushdns.

Probeer eens met google chrome op het internet te komen.
volg de volgende stappen als dat niet gaat:

Options->Under the Hood->Change proxy settings->LAN Settings -> Automatic Configuration -> Automatically detect settings = ON

nl:
Extra-> Internetopties -> Verbinding selecteren als Tabblad -> LAN Instellingen -> Instelling automatisch detecteren

Daarna kan je nog proberen je firewall eens te resetten. (control panel > firewall > Restore defaults > Ok)

als laatste zou je dit nog even in CMD kunnen typen (of plakken)

netsh winsock reset catalog
Press Enter
Then copy and paste this in:
netsh int ip reset reset.log
Press Enter.

Hey koolkil heb het uitgeprobeerd maar mijn problemen blijven bestaan ga nu het bovenstaande uitproberen.

Als ik klik op het netwerk verbindng blijft hij vaak steken op IP adres vernieuwen. Ik vermoed dat hier het probleem ligt.
Als ik ipconfig/release intyp verkrijg ik dat het Ip adres voor het betreffende netwerk al is vrijgegeven bij renew gebeurt er niets.
Ben nu eerst systeemherstel aan het toepassen.
Hij is nu al geruime tijd bezig en blijft hangen op persoonlijke instellingen worden geladen.
Ik krijg nu zelfs niets wat ik met windows xp veracht te zien bij het bureaublad alleen het ingestelde achtergrond.
Heb terug alle pictogrammen na een paar keer afsluiten en opstarten.

Laatst bewerkt:
misschien moet je eens op virussen gaan scannen.
hebben we het hier trouwens over een laptop of een gewone pc? als het een gewone is kan je toch ook gewoon een vast ip adres toewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan