DNS Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs1954

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2013
Hallo
Allereerst nog alle fijne feestdagen gewenst.
Om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen.
ik heb sinds kort problemen met mijn nas.
de nas wordt niet gevonden dwz als ik m aan klik krijg ik de melding ( verbinding mislukt )alleen als ik via GA verbind met server aan klik kan ik via mijn ip adres van de nas contact krijgen.
in het netwerk van mijn imac staat de nas op 192.168.0.100
in de synology assitant 192.168.0.100 maar kijk ik verder dan staat dat dikstation (nas) niet is verbonden.
ik heb poort 80 en 5000 openstaan en dat heb ik gecheckt.
en nog een vraagje is ( welk ip adres moet ik invullen als ik via een host mijn nas wil bereiken)

dank u wel
mvg Mathijs:o

zet in je router eens de dns servers van google
8.8.8.8
8.8.4.4.

en als jij je eigen ipadres met :5000 ingeeft dan kom je ook in jou nas.
Gaat niet vanaf je eigen pc werken.
Maar je zou ook een no-ip adres kunnen maken dan krijg je zouets als piet.pietersen.no-ip dan hoef je je eigen ip adres niet te gebruiken.
welke nas heb jij van synology ik gebruik de 209+

ik gebruik ds112j
heb je een schema of zo,want ik snap er echt de ballen van.
heb wel een domeinnaam zoiets als mathew.name.
dank je voor de reactie.
ik reageer pas morgen weer ......groetjes

welke router heb jij?

sitecom 450 N WLR 6000

Ik heb inmiddels een account aangemaakt bij Synology.
ik zou nu als het goed werkt verbinding moeten hebben op mijn nas.
ik heb 2 poorten open gezet nl 80 en 5000
deze heb ik gecheckt ze staan open.via DSM krijg ik altijd verbinding met mijn nas via mijn ipadres.
als ik nu mijn .........@synology.me intyp krijg ik dus verbinding .
maar als ik dit doe via een externe verbinding kan ie de nas niet vinden.
wat doe ik fout of wat moet ik nog instellen.
ik vind het al raar dat mijn imac geen verbinding kan maken via finder ieder keer staat er verbinding mislukt.
heeft iemand dit al eens meegemaakt ik hoor het dan graag . alvast bedankt voor de moeite

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind je ip-adres nogal vreemd. Meestal valt ie in de 10.0.0.xx range, of in de 192.168.1.xxx reeks. Wat is het IP-adres van je Mac in je netwerk?
Volgens mij heb je DNS alleen nodig voor internet, en als je namen intikt in plaats van IPadressen.
Daarnaast zul je, om van buitenaf je NAS te kunnen benaderen, nog in je modem of Router de poorten moeten doorlussen naar het interne IP adres.
Dat is niet alleen de poort (5000), maar daar moet je ook zeggen dat ie naar het interne IPadres van de NAS moet. Poort 80 is voor de webserver en eventueel Photostation.

Hoi Tummy
Sorry dat ik zo laat reageer op je bericht.
mijn ip adres is 192.168.0.1...... van mijn pc uiteraard.
ik heb sinds kort weer een melding dat 2 x hetzelfde ipadres wordt gebruikt door twee verschillende apparaten.
maar ik zou echt niet weten welke. het gaat om het ip adres wat door mijn nasschijf wordt gebruikt.
inmiddels heb ik wel het probleem om via www contact te maken opgelost er waren een paar instellingen niet goed aangehinkt in Synology Assistant.
misschien heb lij een idee hoe ik erachter kom dat ik twee maal hetzelfde ip adres gebruik.
roetjes Mathijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan