Dns-server probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafer

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2008
Ondertussen dag 3 zonder internet, en het lijkt alleen maar erger te worden..

Probleem:
Ik heb een modem een oude Zyxell, die het nu doet met een kort kabeltje naar mijn laptop.

Ik had ook een Linksys modem+router Cisco, waar ik een ip-conflict mee kreeg, en ik kwam er niet uit. Vandaag een nieuwe router aangeschaft, ook een cisco van linksys.
Maar krijg de melding dat de Dns server mogelijk niet actief is. dus geen verbinding, de hoofdpc is een windows Vista, en verder 2 pc's met xp, allemaal vaste verbinding, en 2 laptop's met vista...

Wat zo vaag is, is dat ik nu met een kort ethernet kabeltje achter mn laptop zit, naast de modem, dat ie het wel doet, maar met een langere kabel naar de pc, maakt hij geen verbinding...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik vind het vrij irritant aangezien ik alles regel via het internet (ja oke, wie tegenwoordig niet :P )

Als er info ontbreekt, hoor ik het graag, en dan zal ik proberen het erbij te zetten..

Alvast bedankt voor de evt. gouden tip!

Groetjes Zafer

is dit kabel of adsl? welke provider?
zonder deze gegevens kunnen we alleen maar gissen.

ik gok dat je kabel hebt:)
dan zou je verhaal kloppen over de modem,
als je namenlijk het korte kabeltje gebruikt heb je internet en met de lange niet.
als je overgaat naar de lange kabel, zet je dan de modem even uit?
provider raad aan minimaal 20 minuten meestal.
maar korter werkt vaak ook al.
daarna kun je de lange kabel gebruiken.

Linksys en Zyxel hebben beiden af-fabriek 192.168.1.x netwerk aan de LAN-kant. Schakel je die dus in serie, dan routeert het 2de apparaat (als ik je verhaal goed begrijp is dat de Linksys) niet.
Je zult dus de Linksys een ander ip-adres moeten geven op de LAN-kant, bijv. 192.168.2.1, en daarna nakijken of het DHCP server-gedeelte dan ook ip-adressen gaat uitgeven in deze 192.168.2.x reeks.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik was idd nog wat vergeten, had het nagelezen maar ben het toch vergeten..
Ik heb adsl, van de Provider Tiscali (voorheen 12move)

Ik zal zo ff proberen alles aan tesluiten en met rust te laten.. :)
Bedankt, en ik laat nog van me horen..

Dit gaan jullie niet geloven..

Ik denk laat ik het eens proberen, alle stekkers in de router, op het stroom gezet, en alles doet het ineens weer.. Maar ik ga er vanuit dat ie er morgen weer uit ligt, zoals de afgelopen 4-5 weken.. Want sinds ik de router naar de 1e etage heb verplaatst (stond eerst beneden) heb ik gezeik.. de telefoonsplitter werkt niet meer, dus heb ik hem direct aan de telefoonlijn verbonden wat resulteert dat de verbinding uitvalt als er gebeld wordt, maar ook weer hersteld als er niet gebeld wordt.. Nouja, beetje vaag allemaal..

Als het niet lukt dan horen jullie het wel weer van me.. :P

Groetjes Zafer

Een telefoonsplitter is niet zo heel duur in aanschaf. Let er wel op dat je de juiste soort koopt: Annex A (voor Analoge telefoonlijn (ook wel POTS genoemd)) of Annex B (voor Digitale telefoonlijn (ISDN)).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan