DNS Server respond niet. Zowel wel wireless als wired geen verbinding met internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zafar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafar

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Beste leden,

Ik heb sinds gisteren uit het niets een probleem met mijn internettoegang via mijn router. Ik heb een internet installatie met een Netgear WNR3500 router. Als ik windows automatische laat checken wat er mis is, krijg ik het volgend bericht:
"DNS Server is not responding". Als ik daar dieper in ga krijg ik te lezen: "Server is trying to connect with a incorrect ip adress or a ip adress that does not exist".

Mijn netwerk laat wel alle aangesloten apparaten erop zien. Maar er is geen internet toegang. Als ik via mijn router bekabeld aansluiting maak heb ik eveneens geen toegang tot internet. Ik moet erbij vermelden dat ik twee laptops heb, een smartphone en een desktop en geen van deze apparaten lukt het om een verbinding te maken. Zowel wireless als wired via de ROUTER lukt niet. Alleen direct via de modem.

De enige manier waarop ik toegang heb ik direct via mijn modem.

Ik heb al geprobeerd de Router, Modem & Pc's te resetten

Help AUB ... ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. En het gekke van alles is dat het van de ene op de andere dag ineens is veranderd.

Als je wel gewoon een goede verbinding naar je router hebt en je router aangeeft geen internet verbinding te hebben zou ik even naar je provider bellen.
Want ik denk dat dan het probleem niet bij jou ligt (tenzei je er iets in je router kapot is ofzo).

Meer informatie is nodig:
a. Welk ip-adres heeft je router intern?
Als je verder de standaard instellingen hebt gehandhaafd (zie deze handleiding en deze handleiding) dan zou dat 192.168.1.1 moeten zijn.
b. Welk ip-informatie heeft een pc zodra (bedraad of draadloos) verbonden met de router?
Kan worden uitgezocht met:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
In het geopende cmd-venster:
ipconfig /all
c. Wel aan gedacht de modem (=het apparaat van de provider) minstens 30 minuten uit te zetten en dan aan te sluiten op de Internet-aansluiting achterop de Netgear?
d. Welke modem heb je van de provider? Als dat namelijk een routermodem is, dan kunnen daar problemen uit voortkomen. Noem merk + type

We horen het wel.

Tijs.

Meer informatie is nodig:
a. Welk ip-adres heeft je router intern?
Als je verder de standaard instellingen hebt gehandhaafd (zie deze handleiding en deze handleiding) dan zou dat 192.168.1.1 moeten zijn.
b. Welk ip-informatie heeft een pc zodra (bedraad of draadloos) verbonden met de router?
Kan worden uitgezocht met:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
In het geopende cmd-venster:
ipconfig /all
c. Wel aan gedacht de modem (=het apparaat van de provider) minstens 30 minuten uit te zetten en dan aan te sluiten op de Internet-aansluiting achterop de Netgear?
d. Welke modem heb je van de provider? Als dat namelijk een routermodem is, dan kunnen daar problemen uit voortkomen. Noem merk + type

We horen het wel.

Tijs.

Beste Tijs,

Bedankt voor je hulp. Ik heb eerst het makkelijkste geprobeerd door gewoon half uur uit te doen en daarna alles weer opstarten en voila !!!! hij doet het gewoon weer. Ik hoop dat het nu gewoon zo blijft ook. Maar alvast bedankt en overige informatie heb je denk ik niet meer nodig. Ik heb trouwens een UPC aansluiting en zowel mijn router alsook mijn modem geregeld via UPC. Dus ik denk niet dat je conflicten zult hebben tussen de hardware.
Maar bedankt!! hij doet het weer !!

Als je wel gewoon een goede verbinding naar je router hebt en je router aangeeft geen internet verbinding te hebben zou ik even naar je provider bellen.
Want ik denk dat dan het probleem niet bij jou ligt (tenzei je er iets in je router kapot is ofzo).

Beste ozfaw,

Wellicht had je gelijk, maar ik heb advies van Tijs (hieronder gereageerd na jou) opgevolgd en door het even een half uurtje uit te zetten en vervolgens weer aan te sluiten deed ie het weer. Ik ben allang blij zo !! nog Bedankt voor je reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan