dns server

Status
Niet open voor verdere reacties.

bepjanssen

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2015
wie kan mij helpen, de dns server "knalt" er telkens uit, waar ligt dit aan
groeten bep janssen

Heel erg afhankelijk van de situatie, ben ik bang. IS het de DNS van je provider? de DNS relay van je router/modem? probleem in windows?

Wat je kan doen is in windows tijdelijk een andere betrouwbare DNS instellen en kijken of het probleem dan verdwijnt. Welke windows versie (neem tenminste aan dat het windows is) gebruik je?

beste wampier

alvast bedankt voor t lezen, heb nog wat info, dsn server reageert niet(uitroepteken bij icoontje onderaan), heb wel verbinding en signaal sterkte oke, erg vreemd toch, dan doe ik een keer of wat de stekker erin eruit op 1 dag en dan doet ie het weer, heb windows 8, 3 maanden oud is de laptop.
of het dus aan de provider router modem ligt, weet ik niet, word al een jaar van het bekende kastje naar de muur geslingerd
en opnieuw instellen, ben een eenvoudig mens en heb geen computerkunde gestudeerd
misschien kan je wat met deze info.
alvast bedankt

Niemand van "mijn" generatie heeft computerkunde gestudeerd, dat bestond nog niet ;)

configuratie scherm -> netwerk centrum -> netwerkadapter instelling aanpassen -> rechtermuisknop op je netwerkadapter (heet waarschijnlijk iets van "draadloos" of "lokale verbinding") -> eigenschappen

je krijgt dan als het goed is een scherm met daarin een lijstje eigenschappen. selecteer "internet protocol versie 4" (alleen op de tekst clicken, niet het vinkje weghalen !) vervolgens druk je op de knop "eigenschappen"

je bent nu bij de eigenschappen van de DNS. onderin het scherm staat iets van: "dns automatisch toewijzen" / "Deze DNS server gebruiken:"

selecteer "deze DNS server gebruiken" en vul daar 8.8.8.8 in. vervolgens "ok" en alle schermen afsluiten. Als de problemen daarmee opgelost zijn -> probleem van de provider. Als het geen oplossing biedt of het probleem zich verplaatst -> probleem is ergens anders. Je kunt de DNS weer terug zetten door dezelfde stappen te volgen en dan "automatisch toewijzen" weer te selecteren.

bedankt

beste wampier

ja het is zo ongelooflijk al 2 weken geen stekker erin eruit, dus ben echt blij.
zo blij dat ik dacht , als ik dit meld is het misschien wel de goden verzoeken.

maar nogmaals super bedankt
gr bep janssen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan