DNS veranderd?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Politieagent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Hoi iedereen,

We hebben hier een klein probleempje met m'n vader's pc:

Als we op internet proberen te gaan gaat ie automatisch naar 85.255.122.106 en geeft dan weer dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server.

Ook staat er in de DNS instelling: configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> lanverbinding --> eigenschappen --> internetprotocol tcp/ip --> eigenschappen --> algemeen

En dan staat er bij voorkeurs dns server het bovengenoemde adres.

Ook geeft Spysweeper (antispyare + antivirus nieuwe versie) de volgende meldingen:

Virus:
Trojan-downloader.ruin
Troj/Zlob_AQY
Troj/advhack-A
W-32/autorun-ko
Mal/encpk-cz

Adware:
App/softom-gen
app/whenU-clf
app/relevan-ins

Cookie:
Atlasdmt cookie

Windows is 1x echt opnieuw geinstalled, alleen C is echt geformateerd (3x in totaal :P) D niet want daar staan de werk-bestanden op.

Na 1x op internet te zijn geweest met de nieuwe windows was het gelijk weer raak. Sites bezocht: Google + Webroot

Hopelijk kunnen jullie hierbij helpen!

Alvast bedankt!

Genoemde DNS zal zijn ingesteld door een trojan DNS changer. Zeer veel van die trojans stellen een DNS in die in de ip-range van UkrTeleGroup Ltd (85.255.112.0 - 85.255.127.255) valt.
Alles tussen 85.255.112.0 en 85.255.127.255 is een rogue DNS server, mischien dat er 2 uitzonderingen zijn maar daar hebben wij hier toch echt niets mee te maken.

Gebruik MBAM. Downloaden, updaten en een snelle scan uitvoeren.
Dit programma zal zeer zeker die DNS instelling detecteren en ongedaan maken.

Verwijder ook alle andere gedetecteerde malware.

vraag i v m gekochte versie kaspersky

hallo

ik heb sinds lange tijd een gratis gedownloade versie van AVG 8 ,
nu met de problemen sinds laatst van AVG, (avg zag user32 dll als virus)
heb ik nu avg er afgezwierd, alles gecontroleerd en hij vind niets meer terug in de software van AVG,
Nu heb ik kaspersky internet security gekocht maar kan het niet installeren omdat hij zegt dat AVG 8 er nog opstaat, heb al verschillende keren laten zoeken maar zonder resultaat,
nu is mijn vraag weet iemand raad ?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan