DNS voor server

Status
Niet open voor verdere reacties.

sys88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2004
Hallo,

Ik ben al lange tijd bezig met mijn server. Inmiddels draien er veel dingen op. Ik kan mijn server die thuis staat ook al bereiken via internet: !hide! . Maar ik vind het vervelend als ik in mijn thuis netwerk zit dat ik dan fileserver in moet typen inplaats van !hide!. Het moet mogelijk zijn omdat te veranderen maar ik weet niet hoe??

Groeten,

sys88

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je dat? als je vanaf het internet via sys88.homeftp.net op je server kan zou dat in principe ook moeten kunnen vanaf je thuisnetwerk..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op de router de inkomende poorten doorgestuurd naar mijn server. Dus alle inkomende aanvragen (via internet) zoals via poort 80 de webserver word benaderd. Ik heb op internet een DNS adres (!hidden!) aan mijn internet IP gekoppeld (!hidden!).

Internet IP -> Router -> Server

Maar het probleem is dat als ik !hidden! intyp bij een computer in mijn thuis netwerk dat die dan op internet gaat zoeken naar het domein. Wat trouwens ook heel normaal is omdat ik dat waarschijnlijk ergens moet invoeren in de config van mijn server.

Groeten,

sys88

Laatst bewerkt:
Moet volgens mij op te lossen zijn in de hosts file van je thuiscomputers. Dus extern IP adres verwijzen naar het adres van de server in je thuisnet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan