dns werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJack

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2002
Heb zojuist in mijn PC een nieuwe wireless PCI card geïnstalleerd. Het enige wat nog niet lukt is het browsen. Komt doordat er iets mis is met de DNS functionaliteit.

Vreemde is dat ik gewoon via mijn laptop wel kan browsen. Ook via een wireless card.

De TCP instelling zijn gelijk (behalve het IP address uiteraard).

Pingen op ip-nummer werkt wel. Maar pingen op naam niet. Op mijn laptop werkt dit wel. Bijvoorbeeld naar www.google.nl.

Ik maak gebruik van een US robotic router. Maar omdat het allemaal op mijn laptop prima werkt denk ik niet dat de oplossing inde router configuratie zit.

Iemand een idee?

Wel op ip niet op www.

Ik heb er ook nog een LAN kaartje inzitten. Deze heeft ooit gewerkt maar doet het nu ook niet meer. Nu maar weer disabled zodat alleen de wireless card actief is.

Zou idd een dns probleem kunnen zijn.Welke provider heb je ?

xs4all.

Heb bij primair en secundair dns-server zowel 192.168.1.1 als de DNS-server ip-adressen (194.109.6.66 en 194.109.9.99) van xs4all ingevuld. Helaas.

Op mijn laptop is 192.168.1.1 als primair dnspserver ingesteld. Werkt dus prima.

Al eens met vast ip nummer gewerkt ?
Werk je met IE ? Heb je dit ok met FF ?
Je hebt wel de hele set-up afgelopen maw je hebt wel toegang tot de router met dienverstande dat je ook mac-adres etc hebt ingegeven ?

Ik moet wel met een vast ip-adress werken. Vreemde is als ik dat niet doe dan krijg ik een ip-address beginnend met 169, terwijl ik mijn router heb aangegeven dat ip-adressen moet uitgeven van 192.168.1.10 ..255.

Volgens de router is de client wel verbonden met mijn router en niet met die van de buren bv.

In ie werkt het niet. Firefox heb ik niet op die pc staan. Maar zal ook niet werken aangezien een ping al niet werkt.

Mac addressen zijn ingegeven. Kan tussen mijn laptop en PC gewoon bestanden uitwisselen. Shared folders zijn zichtbaar.

Geplaatst door JJack
Ik moet wel met een vast ip-adress werken. Vreemde is als ik dat niet doe dan krijg ik een ip-address beginnend met 169, terwijl ik mijn router heb aangegeven dat ip-adressen moet uitgeven van 192.168.1.10 ..255.

Volgens de router is de client wel verbonden met mijn router en niet met die van de buren bv.

Je moet niet perse met vaste ip nummers werken.Gezien het feit dat je nu aangeeft dat je anders 169.2254 nummers krijgt (uit de Windows range) geeft mij het gevoel dat er iets niet goed zit.
Je buren werken dus ook draadloos.Wat heb je voor je router zitten ?

Opgelost. Bleek een corrupte winsock.

Heb winsock xp fix gedraait. (http://www.snapfiles.com/download/dlwinsockxpfix.html) en daarna werkte mijn lan kaartje weer.

Straks de wireless maar weer installeren. Zal dan wel goed gaan.

Misschien is het gekomen doordat ik eerst de kaart heb geïnstalleerd en daarna pas de software.

Iedereen bedankt voor de support!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan