DNS, WINS, Gateway

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mistiflow

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2001
Ik ben het ff helemaal kwijt ...
Moet ik nou wel of niet DNS, WINS en/of Default Gateway instellen, op de Client PCs en/of Proxy PC?
Ik heb 1 PC die functioneert als proxy, met 2 netwerkkaarten, 1 voor "thuis" netwerk en 1 voor ADSL.
De client PCs zijn via een HUB met deze proxy verbonden.
En wat moet ik doen met m'n DSL modem vwb routing, DNS, DHCP en NAT??

O ja, het lukt me ook niet meer om in dit bericht smilies toe te voegen... wat kan hier de reden voor zijn? Iets met firewall?

Op de client pc's moet je in ieder geval een gateway invullen. Dit is jouw geval het IP-adres van je 2e netwerkkaart (degene die niet het internet op gaat) in je proxyserver.
Op 2e netwerkkaart vul je als Gateway het IP-adres in van je eerste netwerkkaart (degene die op internet gaat). Je eerste netwerkkaart heeft als het goed is als gateway het IP-adres van de interne kant van je DSL modem/router.

WINS hoef je niet in te vullen, maar DNS zou ik wel doen op alle clients.

DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) is een protocol waarmee een host (computer) automatisch voorzien wordt van alle adresinformatie die nodig is, dit wordt gebruikt door de providers.

Als je de configuratie handmatig hebt uitgevoerd kun je dit dus uitschakelen.

OK. Ik ga het vanmiddag gelijk proberen. Thanx!

PS. aha, volgens mij ligt het smilies probleem ergens anders, want ik zit nu @ werkplek en daar wil het ook niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan