dns

Status
Niet open voor verdere reacties.

vulkeno

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
hey ik heb mijn eigen web server : http://www.vulkeno.fr.nf maar ik zou er nu een domein naam voor willen hebben bv www.vulkeno.com
maar ik zou willen dat de dns server op mijn pc saat dat ik niet moet betalen voor de name (behalve de programma ) en dat ik dan site's kan verkopen

Hoe weet iemand/internet dan dat je bij jouw server moet komen als de naam nergens wordt geregistreerd.
Aan de naam wordt een ip adres gekoppeld em v.v. zodat je er naar toe geleid kan worden door de desbetreffende "server" waar jouw ip adres ondervalt. Kortom als je wilt dat je een naam .com of .nl of .wat dan ook, zal je dit bij de officiële instantie moeten aanmelden.

Je kunt zelf dns draaien hoor als je wilt zolang je maar je domein registreert met jouw eigen dns server als IP-adres, maar je bent wel verplicht om minimaal 2 dns servers op te geven. Je moet hiervoor een secundaire dns vinden (vaak wel een betaald abonnement) en dan ben jezelf primair dns.

Ik vraag me alleen af of het zin heeft om zelf dns te draaien aangezien je die 2e server echt moet hebben op een ander ip-adres.

De manier waarop 'iedereen' jouw website kan vinden is doordat je jouw dns server hebt opgegeven voor je website. Alle verzoeken voor jouw website worden dan 'opgehaald' bij jouw dns server.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan