Hallo allemaal
Ik heb hetzelfde probleem, alleen na het doorlopen van alle voorgenoemde stappen is het nog steeds niet opgelost. Ik weet maar beperkt iets van dit hele gebeuren af, dus ik zal maar in 'dick-bruna'-taal praten, om te voorkomen dat ik de verkeerde termen gebruik.
Ineens, vanaf gisteravond kan ik internet niet meer op.
Wij hebben hier een drietal computers, met een draadloosnetwerk. Een van die computers, waar ik nu op zit, zit direct op de 'zender' van linksys (de router toch?). Internet doet het hier gewoon.
De 2e computer is draadloos op deze router aangesloten. Internet doet het hier ook. Mijn eigen computer, wederom draadloos, doet het niet. Outlook werkt gewoon, verbinding met router is normaal, maar internet doet het niet. Inderdaad weer die DNS error. Wat ik er van weet, is dat de DNS url's vertaald naar ipnummers... Toch?
Ik heb in ieder geval in geprobeerd naar
www.google.nl te pingen (via uitvoeren, cmd) en daar krijg ik gewoon antwoord van. DCHP staat ingeschakeld en ik heb zelfs al de directe DNS nummers ingevoerd. Wij hebben internet van Planet. De DNS servers zijn 192.121.1.34 en 192.121.1.66.
Ik ben ten einde raad... ik weet dat dit topic al aardig oud is, maar ik hoop dat iemand met kan helpen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
IK BEN TE VOORBARIG GEWEEST
Wat ik nog niet had geprobeerd was WinSockFix... dom.. Nu werkt alles weer!