do not have the appropriate permissions HELP!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenMan78

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik heb dit bericht ook op een ander forum gezet, met de hoop zo snel mogelijk een oplossing te vinden.

Ik heb een groot probleem met mijn laptop waar ik niet uit kom. Ik heb deze laptop nodig voor mijn studie, dus is wel belangrijk dat hij het doet. Het is een 2de handslaptop met een engelse windwows XP pro en SP2. Ik heb dus geen installatie CD van Windows. Wel zit er zo'n windows sticker achterop de PC.

Zaterdag probeerde ik een activeX bestand te downloaden. Dit lukte maar niet vanwege de veiligheidsinstellingen. Uit berichten van internet bleek dat hitmanpro de oorzaak kon zijn. Deze er dus afgehaald en ook een of ander 'fix'-bestandje geïnstalleerd dat er voor moest zorgen dat alle instellingen van IE weer terug naar het oude waren. Ik was er niet tevreden mee. IE7 moest opnieuw ingesteld worden en ik kon nog minder veranderen aan de beveiligingsinstellingen. Vervolgens heb ik met system restore eerst een nieuw herstelpunt gemaakt en vervolgens naar een eerdere datum hersteld. Nadat de laptop opnieuw was opgestart kreeg ik de melding:
"windows cannot access the specified device, path of file. You may not have the appropriate permissions to acces the item".
Ik kon hierbij alleen maar op 'ok' klikken. Vervolgens zag ik dat mijn virusscanner, firewall en andere toepassingen ook niet meer in de taakbalk stonden. Bij de meeste snelkoppellingen en programma's kreeg ik weer die melding. Ook kan ik mijn map 'mijn bestanden' niet meer openen. Ik wilde dus met system restore weer herstellen naar het herstelpunt dat ik had gemaakt. Maar ook nu weer die melding.
Ik ben eens wat gaan googlen. Ik heb het via de veilige modus geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Ook viel me op dat er bij het inloggen via de veilige modus een account op mijn laptop stond "administrator" en ik moest hier een wachtwoord invullen. Deze stond er eerder niet en ik had me (dacht ik) administrator van de computer gemaakt toen ik hem in gebruik nam. Ook 2x Ctrl-Alt-Del induwen in het opstartscherm gaf een 'administrator' weer met wachtwoord, dat ik niet heb.

Ik heb soortgelijke problemen op internetfora gezien, maar deze boden voor mij tot nu toe geen oplossing. Wie kan me helpen. Zit met mijn handen in het haar.

Groeten
Dennis

Heb je gekeken of je volledige rechten heb tot je pc pc , dit doe je als volgt rechtermuisknop > deze computer > beheren > security ,anders isschien de veiligheids districten eraf halen van je Explorer. En anders Explorer verwijderen dit doe je als volgt naar het venster gaan waar je normaal software verwijderd en dan windows onderdelen verwijderen, en dan opnieuw instaleren , dan download je hem eerst . En probeer ook is als je mozilla firefox download of jewel op alle sites kan .
En als je geen volledige rechten heb gooi jezelf op een server en geef jezelf volledige rechten over je pc.
^^ ik denk zelf dat je dit moet doen ^^;)

Laatst bewerkt:
Hallo Sander,

Bedankt voor je reactie, maar mocht helaas niet baten.
Ik begrijp niet alles in je mail.... Ik kan redelijk goed met computers overweg, maar sommige dingen gaan me nog boven de pet.

Ik ben naar 'deze computer' gegaan en heb daar 'manage' (beheren?) gekozen. Ik zag daar helaas niks van security staan. Wel iets met 'users account'. Daar zag ik die administrator ook staan.

Toen ik rechtermuisklik op 'deze computer' deed en vervolgens 'properties' koos (hier staat volgens mij namlijk wel wat over 'security' kreeg ik direct were de melding:
"windows cannot access the specified device, path of file. You may not have the appropriate permissions to acces the item".

Ik kan trouwens gewoon op internet met de laptop. Dat is geen probleem. Ik krijg deze melding wel bij de meeste andere snelkoppellingen of programma's die ik wil gebruiken..

Groeten
Dennis

Hoi !

Op een of andere manier is je gebruikersaccount veranderd: dit kun je zien via Start- configuratiescherm- gebruikers.

Waarschijnlijk heb je ooit en administrator-wachtwoord opgegeven.
Ben je dat kwijt, kun je het hiermee: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ redelijk veilig verwijderen.

Zet het bestand op een floppy of brand een .iso-CD, en start daarvan op.

Greetz,

Harry.

Ik weet zeker dat ik nooit een wachtwoord heb ingevoerd.
Als ik de laptop gewoon aanzet krijg ik gewoon de 2 acoounts die ik zelf heb gemaakt. onder deze accounts krijg ik ook die foutmeldingen.

Wannneer ik in de veilige modus of 2x CTRL-ALT-DEL indruk, krijg ik wel dat admin account.

Hoi !

Nu, dan kun je toch via dat admin. account rechten aan je user-accounts geven ?

Als je wel in het admin. account kunt komen begrijp ik je probleem niet.

Greetz,

Harry.

Maar ik kan dus niet in dat admin account komen, omdat ik het wachtwoord niet heb. Daarbij vraag ik me af hoe het kan dat dat admin account er nu opstaat en dat ik dus na het doen van systeemherstel al deze fouten krijg.

Groeten
Dennis

Hoi !

Gebruik dan eerst eens het tooltje uit m'n eerste post; dan kun je tenminste in je PC komen en kunnen we verdere problemen oplossen.

Greetz,

Harry.

OK, ga het straks proberen. is dat toolje wel veilig?

Groeten
Dennis

Hoi !

Denk je dat ik hier, op dit forum, onveilige prog's aanbeveel ?.

Greetz,

Harry.

sluit de pc aan op een server ( dit heb ji niet ) dus laat het doen in een winkel en zeg dat ie je pc acounts allemaal dus volledige rechten moet geven, later kan je het zelf configureren. Geef die in de winkel staat 10 euro voor de vriendelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan