• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

.doc "Openen met" Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
In onze bedrijfsomgeving wil een gebruiker een .doc bestand openen in Excel. Nu kiest hij voor Openen met/Programma kiezen en vervolgens staat Excel niet in het rijtje. Wanneer op Bladeren... wordt geklikt en wordt verwezen naar excel.exe in de map C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11, opent het bestand niet. Er gebeurd zelfs helemaal niets!
Vraag is, kan ik handmatig Microsoft Office Excel in de lijst plaatsen bij de programma's die in Openen met staan? Is er b.v. ergens een mapje waar de programma's in staan die in Openen met getoond worden?
Liever installeren we het Office-pakket niet opnieuw, alleen als het echt niet anders kan.
 
Laatst bewerkt:
Een *.doc wordt normaal geopend met Word, en niet met Excel.
Een *.xls open je met Excel.
 
Sorry, ik hoor nu dat het geen Word bestand is, maar een bestand zonder bekende extensie enANSI gecodeerd.
Een voorbeeldnaam is rinnt270.I02 of rinnt280.I03

Affijn, vraag blijft dan staan of ik Excel in het rijtje kan plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Als de extensie steeds varieert lijkt me dat lastig.
Handiger is het de extensie van dit soort bestanden te wijzigen in .txt.
Je kunt ze dan openen met Word of importeren in Excel.
 
Mee eens, alleen worden deze bestanden door 1 of andere vage applicatie automatisch gegenereerd, met 10-tallen tegelijk. Deze bestanden moeten ook weer door diezelfde applicatie inglezen kunnen worden. Om dan 2 keer de extensie te wijzigen of kopieen te maken met een andere extensie, is te veel werk.
Ik dat dat ik het hele extensie-verhaal maar moet vergeten en me meer moet gaan concentreren op de vraag hoe ik Excel in het rijtje bij Openen met krijg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan