.doc(x?) bestanden als attachment zijn veranderd in .zip-bestanden. Waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohVis123

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
Besten,

Ik zit met het volgende: ik ben een deel van mijn scriptie kwijtgeraakt ivm een laptopcrash. Nu heb ik mezelf het verloren deel wel eens naar mezelf gemaild. Maar: als ik in de mail terugzoek, kom ik slechts twee zipfiles tegen. Als ik ze download en unzip krijg ik een map met de mappen Configurations2, Thumbnails en META-INF en losse bestanden content, layout-cache, meta, mimetype, settings en styles. In content staat de tekst min of meer, voor zover ik kan zien, maar tussen allemaal html-codes.

Ik weet zeker dat ik mezelf geen .zip-bestanden heb gemaild. Het zouden .docx-bestanden geweest kunnen zijn.

Enig idee hoe ik mn attachments en dus mn scriptie terug kan krijgen?

Bij voorbaat dank, groet,
Johannes

docx bestanden zijn (eigenlijk) gezipte bestanden met die mappen/bestanden erin waar je het over had.

Het zou dus genoeg zijn om (als de bijlagen echt een .zip extensie hebben) die extensie om te zetten naar .docx
Zet dan wel in Verkenner de weergaveopties om ook de extensies te zien.
Als de bijlagen al de docx extensie hebben, dan hoef je natuurlijk niets aan te passen.

Succes,

Tijs.

Dan zegt ie: The file cannot be opened because there are problems with the content..

De mappen Configurations2, Thumbnails en META-INF en losse bestanden content, layout-cache, meta, mimetype, settings en styles.

Ik denk dat ik een idee heb wat er misgaat (als deze website niet liegt):
Het is niet een .docx bestand en ook niet een .zip bestand maar een .odt bestand.

Nu weet ik niet of (jouw versie van) Word .odt bestanden ondersteunt, maar OpenOffice in ieder geval wel.

Je zou dus kunnen overwegen om:
A. De (.zip) bijlagen een .odt extensie te geven en te kijken of jouw Word er dan wat mee kan
B. De (.zip) bijlagen een .odt extensie te geven en te kijken of een nieuw geïnstalleerde OpenOffice er dan wat mee kan

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat zou wel eens heel goed kunnen.
Ik had inderdaad Open Office op mijn laptop.
Even proberen!

Graag je vraag nog even op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan