dockingstationvervanger

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bazzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazzz

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Dag,

Ik werk op een school met een smartbord. Dit bord is gekoppeld aan mijn zeer simpele hp laptop. Helaas is de laptop zo simpel dat er geen mogelijkheid voor een dockingstation is. Elke keer moeten er zo'n zes kabels worden aangesloten. De vgakabel kan alleen los aan de laptop worden gestoken en niet eens worden aangedraaid. Dit wordt op de langere termijn een teer punt.
Heeft iemand een idee voor een dockingstationvervanger?

Oftewel een nieuwe laptop?

Dan hebben we toch meer info nodig.. Specificaties die je zoekt, programma's die draaien, voorkeur voor een OS, prijs, voorkeur voor merken.. Waar moet ie mee samenwerken..

Nieuwe laptop is helaas geen optie. Onderwijs blijft onderwijs en de huidige laptops gaan nog vijf jaar mee :rolleyes:
Het gaat er mij om of er iets bestaat waar je toch de vga-kabel, internet-, stroom- en usbkabels in kan prikken. Waarna ik maar 1 kabel in de laptop hoeven te prikken.

Groot vermoeden dat dit gewoon niet mogelijk is.

Er zijn wel dockingstations die dit allemaal kunnen, maar daar moet je je laptop zelf op aansluiten door middel van hem er in te 'klikken'. Daarvoor moet je laptop wel over een connector (bij HP weet ik dat die aansluiting iets van 6 cm breed en een halve centimeter dik is) waardoor aan je laptop zelf geen kabels meer hangen.

Wat jij dus eigenlijk zoekt is een soort hub waar je alles op aansluit, en dat die hub middels een usb kabel of iets dergelijks naar je laptop loopt?
Geloof niet dat zoiets bestaat, maar ik ga eens even zoeken.

Edit: http://www.alternate.nl/html/summaryListing.html?searchCriteria=dock&cat1=036&cat2=000&cat3=045
Hier heb ik iets gevonden. Welke laptop gaat het precies om?

Laatst bewerkt:
De Levelone lijkt mij een zeer goede optie. Op dit moment heb ik een bericht naar de fabrikant gestuurd om te checken of het ook voor gebruik met smartbord zal werken. Zo gauw ik een reactie heb, zal ik dat hier ook posten.

Oplgelost/ niet opgelost

De usb-dockingstation van levelone heb ik kunnen testen. Voor mijn situatie waarbij ook functionaliteit op het smartboard moet plaatsvinden is dit geen oplossing. Niets ten nadele van het product. Voor een ander type gebruiker is het wellicht wel een goede oplossing.

Toch wel knap van die school, wel een smartbord maar geen (fatsoenlijke) apparatuur om er mee te kunnen werken. Dat noem ik geld weggooien want je krijgt geheid problemen met die stekkers erin en eruit elke keer. (Geheid gaat dan die stekker kapot die aan het duurste deel zit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan