Docmd.OpenForm + filter naar Subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toasty

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2014
Hallo,

ik probeer vanuit een Rapport middels een knop een formulier te openen dat een subformulier heeft en te filteren op een waarde uit het record van het rapport. Ik heb op dit moment de volgende code:

Code:
DoCmd.OpenForm "frm_POOpenOrdersPerVendor", acOpenForm, , "[po_partnr]='" & Me("Partnumber") & "'"

Mijn formulier wordt netjes geopend, echter wel zonder subformulier en dus ook zonder filter.

Kan dit op een andere manier wel? Ik heb de sheet met relaties naar subformulier ed al vele malen doorgekeken en verschillende varianten geprobeert. Helaas zonder resultaat.

Gr,

Toasty

Mijn formulier wordt netjes geopend, echter wel zonder subformulier en dus ook zonder filter.
Dat snap ik niet; als je een formulier opent, dan open je het hoofdformulier. Staat daar een subformulier op, dan wordt dat gewoon meegeopend. Hooguit heb je een probleem met het meegeven van het filter. Vreemde werkwijze overigens; doorgaans open je een rapport op basis van een waarde uit een formulier en niet andersom.

Hi Octa,

klopt helemaal. Dat ligt aan de processen waarmee hier gewerkt wordt. Het is een werkwijze die niet helemaal conform is maar geeft wel goed overzicht. Ik zou van mijn rapport natuurlijk ook een continue formulier kunnen maken. Dat zou in dit geval geen verschil maken.

Het klopt dat als ik gewoon mijn formulier open, ik ook netjes mijn subformulier mee kan openen (ook met DoCmd.Openform). Maar wanneer ik probeer het subformulier te filteren gaat het mis...

Dan ligt daar je probleem :). Zonder db wordt het lastig om te kijken waar het fout gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan