Document aanmaken door middel van gegevens uit VB Applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie94

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Voor school ben ik bezig met een webapplicatie. het grootste deel is eigenlijk al gedaan. ik zal proberen stap voor stap uit te leggen wat ik wil, en wat ik op dit moment al heb.

Wat heb ik al:
-Een web applicatie geschreven
-een database aangemaakt, waar de gegevens van van de Web applicatie in komt te staan.

Nu ben ik bezig met een VB Applicatie maken in visual studio 2010. Ik ben al zo ver dat ik de gegevens uit de database kan halen, nu wil ik het volgende nog toevoegen aan mijn applicatie:

Alle gegevens die ik uit de database heb gehaald, wil ik in een document zetten, het document bevat een standaard lay out, en elke keer moeten dezelfde gegevens worden ingevult. bijvoorbeeld een keuze uit ja en nee of bronze / Silver / Gold.
De bedoeling is dus eigenlijk het document in te vullen vanuit een VB applicatie.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is:o

Wat bedoel je met "document"? moet het Word zijn? HTML? RTF? De vraag is wat te open om antwoord op te geven. Het is bijna allemaal mogelijk, maar dat wist je waarschijnlijk al ;)

Ja dat het mogelijk is dat weet ik haha, maar hoe dat is de vraag.
het is de bedoeling dat het in een word document word gezet

Ok, word is inderdaad mogelijk.

Let wel, de makkelijkste manier om dit te bereiken is via office-interop. Het nadeel van deze methode is dat er altijd office geïnstalleerd moet staan op de PC waar je programma draait. Wil je een template gebruiken of de hele tekst invullen vanuit je programma? De meeste stappen zijn hetzelfde maar de invulling is wat anders. Ik heb niet zoveel ervaring met word-automation, dus ik kan je alleen met de grote lijnen helpen.

Hoi Wampier,

op de computer waar het programma gemaakt word, en de computer waar het programma op moet draaien, staat word. dat kan dus geen probleem zijn.

De gegevens die uit de database gehaald worden, en in de applicatie worden gezet. worden in een datagridview gezet. elke cel in de datagridview heeft zijn eigen waarde.

hierbij een voorbeeldje wat er moet ingevuld in een word bestandje(uiteindelijk is dit gewoon een template, maar dat bestand krijg ik niet geüpload).
Algemeen
Datum [[datum]]
Naam Relatie [[relatie]]
Contactpersoon [[contactpersoon]]
Reden bezoek [[redenbezoek]]

Laatst bewerkt:
Plan is toch gewijzigd, het gaat toch een html bestand worden.
dit is uiteindelijk toch makkelijker voor mijn mede studenten.

Hier misschien iemand tips voor?

In principe is dit veel makkelijker.

Maak een basis template. plaats een aantal tags op de posities waar je je database informatie wilt plaatsen. vervolgens parse je je template waarbij je de tags vervangt door de resultaten uit je datagrid en serveer je de HTML

De laatste tip ging een beetje snel,
ik heb nu dit:

PHP:
<table border="1">
<tbody>
<tr>
<td width="753" bgcolor="#CCCCCC"><center><h1>Algemeen</h1></center>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<table border="1">
<tbody>
<tr>
<td width="260"><P>Datum</P>
</td>
<td width="487"><center>
<p> </p>
</center>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<!-- naam relatie -->
<table border="1">
<tbody>
<tr>
<td width="260"><p>Naam Relatie</p></td>
<td width="487">
<center>
<P></p>
</center>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<!-- Contact Persoon -->
<table border="1">
<tbody>
<tr>
<td width="259"> <p>Contact Persoon</p>
</td>
<td width="488"><center>
<p> </p>
</center>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<!-- Reden Bezoek -->
<table border="1">
<tbody>
<tr>
<td width="260"> <p>Reden Bezoek</p>
</td>
<td width="487">
<center>
<p> </p>
</center>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</table>

op regel 15 zet je (bijvoorbeeld):

<p><#DATUM></p>

Je VB applicatie doet dan simpelweg een search&replace op <#DATUM> met je datum uit de database. Eenzelfde voor de andere items die je wilt aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan