Document blijft in de wachtrij staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullzeye26

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hallo,

Ik heb net een 'nieuwe' printer gekocht(via marktplaats:)), een HP deskjet 3647. Ik heb het ding nodig voor mijn studie maar op mijn laptop wil hij maar niet werken.

Bij de installatie kom ik telkens geen problemen tegen. De printer wordt keurig geinstalleerd volgens de driver die met Windows Vista wordt meegeleverd. Als ik vervolgends een test uitdraai wil maken blijft het document in de wachtrij hangen, zonder dat de printer een kik geeft:confused:.

Om uit te sluiten dat het aan de printer ligt, heb ik hem aangesloten op een andere computer van een huisgenoot waar hij keurig zijn velletjes uitdraait. Dat is dus uitgesloten.

Ik heb vervolgends de helpdesk van HP ingeschakeld die mij meerdere malen heeft proberen te helpen. Ik heb het volgende stappenplan uitgevoerd(zie volgende post)

Het resultaat blijft continu hetzelfde. De software die ik bijgeleverd heb gekregen, is voor xp en niet geschikt voor vista.

Ik hoop dat jullie nog een verdere oplossing hebben. Dit is namelijk de 3e printer al die ik probeer en ik weet gewoon dat deze goed is.Daarnaast is op school blijven printen ook een duur grapje...:rolleyes:.

Heel erg bedankt alvast voor jullie moeite :)!

Rémon

Nog wat systeemgegevens:

windowsversie: windows Vista Home Premium
Model: Packard Bell EasyNote ML61

[1]
We moeten eerst deze mislukte installatie verwijderen

****A
Verwijder het printericoontje uit Configuratiescherm, Printers

****B
Ga naar Configuratiescherm, Printers
Druk de Alt toets in en ga naar het Menu Bestand en dan "Eigenschappen voor Server..."
In het venster dat dan verschijnt gaat u naar het tabblad "Drivers"
Selecteer de regel van de Deskjet 3647
Klik op Verwijderen
Klik op "OK"

****C
Als derde dienen de restanten van de huidige installatie verwijderd te worden:
- Ga met de Windows Verkenner naar het volgende bestand:
C:\windows\inf\INFCACHE.1
- Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies voor "Eigenschappen".
- In het nieuwe venster kiest u voor het tabblad "Beveiliging".
- In het nieuwe venster wat u nu ziet, klik u op de knop "Bewerken".
- Er word toestemming gevraagd, klik op "Doorgaan".
- Klik in het scherm bovenin op "Gebruikers"
- Zet vervolgens onderaan een vinkje bij "Volledig beheer"
- Sla deze instellingen op via "Toepassen" gevolgt door "OK"
(Indien tussentijds om bevestigingen word gevraagt, stemt u steeds toe.)
- Klik met de rechtermuisknop op het bestand "INFCACHE.1" en kies voor de optie "Verwijderen"

Herstart de PC.

NB:

Verborgen bestanden zijn bestanden/mappen die niet direct zichtbaar zijn bij het uitpakken van bijvoorbeeld een gezipt bestand of in het overzicht van een map. Soms hebt u deze verborgen bestanden wel nodig. Om de verborgen bestanden toch te zien moet u de optie " verborgen bestanden weergeven " inschakelen.
Stap 1
Klik op het icoontje van deze computer op het bureaublad.
Stap 2
Klik nu op de alt toets op het toetsenbord en de menubalk verschijnt.
Stap 3
Klik nu op extra --> mapopties
Stap 4
Klik nu op het tabblad weergave
Stap5
Onder het kopje " verborgen bestanden en mappen " klikt u het bolletje voor " verborgen bestanden en mappen weergeven " dicht.

[2]
Hier is het stappenplan om uw printer te installeren:

- Sluit de printer nog NIET aan op uw computer

- Klik op "Start", "Configuratiescherm" en vervolgens op "Printers"
- Klik op "Een printer toevoegen" en vervolgens op "Een lokale printer toevoegen"
- Selecteer het selectievakje "Een bestaande poort gebruiken"
- In het volgende keuzemenu kunt u kiezen voor "LPT1"

- Klik vervolgens op "Volgende"
- Bij "Fabrikant" kunt u "HP" selecteren

- Bij "Printers" kunt u "HP Deskjet 3600 serie (LIDIL)" selecteren

- Klik vervolgens op "Volgende"
- Desgewenst kunt u de naam van de printer wijzigen
- Klik op "Volgende"
- Indien de driver software correct is geinstalleerd, verschijnt er een melding

- Sluit de printer aan op uw computer middels de USB kabel
- Schakel de printer in
- Vervolgens verschijnt het venster "Nieuwe hardware gevonden" (het is mogelijk dat de melding niet verschijnt)
- Klik in het venster "Nieuwe hardware gevonden" op "Annuleren" (de driver software is namelijk reeds geinstalleerd)
- Indien er meerdere vensters verschijnen, kunt u in elk venster klikken op "Annuleren"
- Klik op "Start", "Configuratiescherm" en vervolgens op "Printers"

- Klik rechts op de dj3647 en kies "Eigenschappen"
- Ga naar het tabblad Poorten
- Selecteer de usb001 poort
- Klik Toepassen, OK en OK
- Test de printer.

Belangrijke vraag : heb je wel of niet de Vista driver voorhanden?

Hoi,

Sluit de printer af en ontkoppel hem (uitzetten en usb-kabel uit pc of printer halen)
Ga, om alles ongedaan te maken, terug naar een herstelpunt, voordat je met het installeren van de printer begon.

Voor de HP 3647 worden geen aparte drivers meegeleverd, maar er wordt gebruik gemaakt van de standaarddriver die met Vista wordt meegeleverd (klik hier voor verdere informatie)
In elk geval moet je dus geen drivers installeren die niet bestemd zijn voor Vista!!

Gebruik bij voorkeur een usb-kabel tussen de printer en je pc.
Wanneer je, nadat je de laptop hebt opgestart, nadien de usbkabel aansluit en de printer aan zet, zal Vista de driver voor de printer automatisch installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan