• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

document combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

NanPet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Ik heb een probleem met excel en ik weet niet of het vanuit de software opgelost kan worden.

Ik beschik over twee documenten. Een document geeft een aantal geselecteerde klantencodes weer. Het andere document is een totaal overzicht van al onze klanten inclusief klantencodes, klantnaam, adresgegevens, etc....

Nu moet ik een lijst maken met alle geselecteerde klanten uit de eerste lijst (inclusief alle adresgegevens etc. Daarna moet ik de lijst versturen, waarbij het absoluut niet mogelijk is om de tweede lijst (met daarop het totale overzicht) mee te sturen.

Weet iemand of Excel me hierbij kan helpen?

Hoor het graag als iemand mij verder kan helpen.
Peter

Beste, NanPet ;)

Probeer eens een bestandje aan je topic toe te voegen.

Misschien is de optie Autofilter wel een oplossing voor U.

Groetjes Danny. :thumb:

Als dit een éénmalige actie is, kan je na de lijst gevuld te hebben met de funtie =VERT.ZOEKEN() d.m.v plakken speciaal het resultaat in een aparte sheet als 'waarden' plakken.

Als je dit geregeld moet doen, ik dit geen optie, want te omslachtig.

@ Danny, Filter is geen optie, daar er nog teveel handmatig werk moet worden gedaan.

@ Teun, had ik zelf ook al aan gedacht, maar is het niet zo dat ik dan het bron document mee moet sturen om de links verwijzingen te behouden?

Hoi,

Nadat je in het betreffende werkblad de geselecteerde lijst hebt verkregen, doe je het volgende

Selecteer het hele werkblad door op het 'blanco' vakje te klikken boven de rijnummers en links van de kolomletters.
Klik op 'Kopiëren'

Open een nieuw Excelbestand (werkmap dus .....)
Kies menu: Bewerken > Plakken speciaal.... en zet een vinkje bij 'Waarden' (2003)
Klik op in de tab 'Start' op het pijltje onder de knop 'Plakken' en kies: Waarden plakken (2007)

Nu heb je een apart overzicht, zonder formules .....

Laatst bewerkt:
Een macro kan het werk voor je doen.
De macro zoekt 1 voor 1 de klantencodes van bestand 1 in bestand 2 zet de gegevens van de gevonden klantencodes erbij.

Met vriendeljke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan