Document eigenschappen uitlezen (graag in combi met Dir)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacob01

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Beste allemaal,

Graag zou ik van meerdere Excel-bestanden de eigenschappen bekijken en uitlezen middels VBA. (Zie bijlage printscreen voor welke eigenschappen ik bedoel.)
Het liefst van meerdere bestanden dus i.c.m. de DIR functie.

Met name versienummer is van belang om per bestand uit te lezen.

(Afhankelijk van de versie gaat de VBA-code namelijk iets anders uitvoeren met betreffend bestand.)

Bijlagen

• Eigenschappen bestand ps.PNG
    Eigenschappen bestand ps.PNG
    17,8 KB · Weergaven: 82
Afgezien het feit dat de vraag over Excel en VBA gaat valt mij op dat de laatste tijd veel vragen gaan over Eigenschappen en Details uitlezen e.d. Dan zou ik toch eens kijken naar de zoekmachine Everything van Voidtools. Bijvoorbeeld, ik zoek in dit geval met ext:xlsm E: en krijg dan alle xlsm-bestanden van schijf E Die lijst kan ik exporteren als csv en bewerken.
Je moet wel even de instellingen nalopen > Hulpmiddelen > Opties en onder Help staan de Zoek syntaxis en opdrachtregels.

Laatst bewerkt:
Beste Senso,

Dank voor de suggestie en de handige zoekmachine, voor andere doeleinden ga ik hier zeker nog plezier aan beleven en profijt van hebben.
Helaas voor mijn casus werkt deze oplossing niet omdat hij in de kolommen niet alle eigenschappen en details kan uitlezen. Zie namelijk niet het versienummer bijvoorbeeld.

Iemand nog suggesties om het in VBA op te lossen?

Zie printscreen. Bij de eigenschappen van een Excel kan je dit invullen.
Heb op die site gekeken, handige site, helaas werkt die niet bij de versie waar ik wilde checken. (Heb alle items die er zijn middels een lus uitgelezen, maar versie stond er niet bij.)

Nu via een omweg alsnog een oplossing bedacht, maar nu vanuit een excelveld waar de versie ook stond in plaats van bij eigenschappen.

Dank voor de moeite allebei!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan