• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

document genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarinusPJ

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2013
In de instelling waar ik werk verblijft een aantal mensen die 's nachts extra aandacht behoeven. Deze plaatsen wij dan op een zogenaamde nachtcontrolelijst. Daarop staan de mensen onder vermelding van een aantal persoonsgegevens die wat vaker gezien moeten worden en de reden waarom, mensen die tijdelijk op een andere locatie verblijven, enz. Nu is dat nog een Worddocument. Overdag wordt dit bijgewerkt, de nachtdienst (collega's van een andere discipline) maakt er een printje van en neemt alle vermeldingen van mensen die extra gezien moeten worden over op aparte Word documenten. Op dit document staan een aantal persoonsgegevens boven een tabel waar met pen aantekeningen in gemaakt kunnen worden. Allemaal niet zo handig.:rolleyes:
Weet iemand of het mogelijk is om documenten te genereren vanuit Excel waarbij de aparte documenten dan via een macro gegenereerd worden?

Marinus,

Begrijp ik het goed van je dat je een excel werkblad (de nachtcontrolelijst) hebt met gegevens van cliënten
waarvan je met een macro een word document wil maken?
Kun je hiervoor het cliënte/patiënte systeem niet gebruiken? Nu neem je gegevens over in Excel, wordt uitgeprint
wordt weer ingevoerd in word en mag je hopen dat niemand een fout maakt.

Ik kan een macro schrijven met op iedere bladzijde een cliënt als je daar een structuur voor wil hebben moet je
het maar zeggen.

Frans

Hoi Frans,

Bedankt voor je antwoord. Het patiënt systeem stamt nog uit het stenen tijdperk, hopeloos verouderd. Er is een nieuwe versie beloofd waar dit mogelijk wel in kan maar de baas kennende....
Of het naar Word of Excel gaat maakt me niet zoveel uit. Het gaat er voornamelijk om dat de invoerder van de gegevens een tabel kan sorteren op naam en dat de ontvanger met slechts één klik diverse tabellen kan printen.
Ik kom deze week niet meer op het werk, maar mag ik je beide (geanonimiseerde) documenten begin volgende week in een bijlage doen toekomen?

Groeten,
MarinusPJ.

Marinus,

Is prima, denk er ook nog even over dat je zonder macro een lijst van Excel naar Word kan overnemen door gebruik te maken van
het samenvoegen van bestanden. meestal wordt het gebruikt om in Word een standaard brief te maken waarbij de aanhef en het
adres uit een database (of Excel) gehaald word maar dat kan natuurlijk ook gebruikt worden om een formulier te vullen met de
gegevens van een cliënt per pagina.

Groeten,
Frans

Momenteel is het ernstig druk, ik heb nog geen tijd gehad om het samenvoegen uit te proberen. Ik heb thuis geen MS Office, moet dus een rustig moment op het werkt afwachten. De vraag is dus nog niet opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan