document.getElementById("div"); NULL

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Ik heb een paar javascript codes om een dingetje te verbergen, en dan een andere te weergeven.

:

in the HEAD:
[JS]document.getElementById('div2').style.visibility = "none";
function changel(){
document.getElementById('div1').style.visibility = "none";
document.getElementById('div2').style.visibility = "block";
}[/JS]
in de body:
HTML:
<div id="div1" onmouseup="changel();"><a href="#">&nbsp;Text&nbsp;</a></div><div id="div2"><a href="http://www.google.com">&nbsp;Text2&nbsp;</a></div>
Waarom, als ik het uitvoer, zegt een Error Console 'document.getElementById('div2') is NULL' dan??

Dank :thumb:

Dat komt omdat de eerste regel van je Javascript
[js]document.getElementById('div2').style.visibility = "none";[/js] wordt uitgevoerd op het moment dat het gelezen wordt. Dat is dus voordat die div is geladen, hierdoor is er op dat moment nog geen element met dat id.

[js]document.getElementById('div2').style.visibility = "none";[/js] wordt uitgevoerd op het moment dat het gelezen wordt. Dat is dus voordat die div is geladen, hierdoor is er op dat moment nog geen element met dat id.

O ok op die manier. Dank! dan zal ik wel even een maniertje verzinnen.

Ik heb nu dit gedaan:

HTML:
<div id="div2"><a href="http://google.com">&nbsp;Text2&nbsp;</a></div><script type="text/javascript">document.getElementById("div2").style.visibility = "none";</script>

Ik krijg dan geen error meer maar hij doet het ook niet.

Error Console: Warning: Error in parsing value for 'visibility'. Declaration dropped.

Laat maar, ik heb het werkend gekregen door visibility in display te veranderen.

dank :thumb:

Laatst bewerkt:
visibility kan maar 2 waardes hebben, 'visible' en 'hidden' - 'none' is voor display

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan