document in ander document (frame) openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald74

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Hallo,

In een html document (A) heb ik diverse links naar een andere html documenten (B).
Wat ik graag zou willen is dat als ik een link in A aanklik, B geopend wordt in een derde document (C) waarin een frameset met 2 frames zitten.

Resultaat:
Bij klikken op de link in A moet C dan geopend worden waarbij B in een van de frames is geladen.

Is dit met html te doen, of heb je dan java nodig?

Groeten,
Ronald

Dit is in HTMl te doen.

Geef daarvoor eerst je frames een naam.
Verder vervolgens bij de link met target naar het frame waar de pagina wilt laden.

Voorbeeld frameset
HTML:
<frameset cols="*,">
  <frame name="frams_links" src="links.html">
  <frame name="frame_rechts" src="rechts.html">
</frameset>

Voorbeeld link
HTML:
<a href="nieuwe_pagina.html" target="frame_rechts">Klik hier!</a>

Succes, Cotje

Dit is in HTMl te doen.

Geef daarvoor eerst je frames een naam.
Verder vervolgens bij de link met target naar het frame waar de pagina wilt laden.

Voorbeeld frameset
HTML:
<frameset cols="*,">
  <frame name="frams_links" src="links.html">
  <frame name="frame_rechts" src="rechts.html">
</frameset>

Voorbeeld link
HTML:
<a href="nieuwe_pagina.html" target="frame_rechts">Klik hier!</a>

Succes, Cotje

Hoi Cotje,
Ik ga ervan uit dat jouw "voorbeeld frameset" mijn C is.
En jouw "voorbeeld link" mijn B is, die in document A staat.
Hoe wordt de "nieuwe_pagina.html" nu geladen in "frame rechts" van C?
(met andere woorden, hoe weet hij dat hij C moet openen?)
In jouw voorbeeld opent ie m volgens mij in hetzelfde document (A)

Juist ja, nu wordt jouw vraag me een beetje duidelijker, even voor de duidelijkheid

Document A is een document zonder frameset. Hierin staat een link naar Doucment B

Document B is ook een HTML pagina zonder frameset

Document C is een frameset met twee frames

Zodra in document A op de link naar Document B geklikt wordt moet deze geladen worden in één van de frames in Document C.

Heb ik zo duidelijk door wat jouw vraag precies inhoud?

Juist ja, nu wordt jouw vraag me een beetje duidelijker, even voor de duidelijkheid

Document A is een document zonder frameset. Hierin staat een link naar Doucment B

Document B is ook een HTML pagina zonder frameset

Document C is een frameset met twee frames

Zodra in document A op de link naar Document B geklikt wordt moet deze geladen worden in één van de frames in Document C.

Heb ik zo duidelijk door wat jouw vraag precies inhoud?

Hallo Cotje,
Beter had ik het zelf niet uit kunnen leggen :thumb:
Dat is dus inderdaad waar ik naar op zoek ben.

Ok, dan is dat duidelijk :D

Maar er zijn nog meer links zoals naar Document B? ALs dat zo is dan is het niet mogelijk met alleen HTML en zal je een programmeertaal moeten gebruiken zoals PHP of ASP.

Als je alleen een link heb naar Doucment B dan kan je Document B standaard in document C zetten en de link laten verwijzen naar document C.

Ok, dan is dat duidelijk :D

Maar er zijn nog meer links zoals naar Document B? ALs dat zo is dan is het niet mogelijk met alleen HTML en zal je een programmeertaal moeten gebruiken zoals PHP of ASP.

Als je alleen een link heb naar Doucment B dan kan je Document B standaard in document C zetten en de link laten verwijzen naar document C.

Er zijn inderdaad meer links, dus meerdere B documenten zeg maar.
Jammer dat het met html niet kan (ik ben niet bekend met PHP/ASP). Ik ga dan maar voor de optie om voor iedere link een eigen C bestand met frameset te maken. Wel irritant dat het om een paar honderd linkjes gaat.. maargoed, ben ik even van de straat ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan