document is niet te bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo53

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2014
Hallo beste mensen,

ik heb een aantal word-documenten die ik niet kan bewerken. de kleur blijft blauw en als ik in het document ga staan krijg ik een kader (vier lijnen) er om heen.
Graag jullie advies.

Welkom bij de Helpmij!

Stuur d'r eens één naar mij gast0225-helpmij@live.nl

't kan aan de opmaak, bijv. aan een 'vergeten' / 'verloren' tekstvak liggen, maar ook aan andere dingen. Zo zijn er nog 'tig' andere mogelijke oorzaken. Ik kijk er liever even na dan dat ik wat 'losse' gokjes doe.

Laatst bewerkt:
N.a.v. bovenstaande ontving ik een bestandje van Theo53.
Wat bleek: in de documenteigenschappen bleek het een .jpg te zijn en die zijn idd. niet in Word als tekst te open. Overigens dubbelklikte ik op het bestand en vervolgens opende Word2013 bij mij en kon ik het bestandje gewoon direct lezen. Ik zag aan het kadertje dat het een plaatje was geworden (geen tekstvak, maar een echt plaatje).
Je kunt hem wel plaatsen in Word. Daartoe moet je kiezen voor Invoegen, afbeelding en vervolgens het op je hdd schijf staande bestandje dat je mij stuurde als .jpg, invoegen in he document. Ik heb 'm dus kunnen bekijken / lezen, maar niet meer bewerken. Omwille van jouw privacy zal ik het plaatje, waarin de volledige tekst zichtbaar is, hier niet als bijlage plaatsen.

Als je geen zin hebt om het bestand over te typen, dan wil ik nog wel met mijn tekstherkenningssoftware het plaatje weer omzetten naar tekst, da's 1 minuut werk. Je zegt het maar.

Laatst bewerkt:
Dankzij gast0225 is het nu duidelijk dat dit Worddocument een .jpg bestand is geworden door een mij onbekende reden. Ik heb er voor gekozen om het totale bestand, waar dit document onderdeel van is, opnieuw uit te typen. Excuses voor de late melding van dit bericht.

Hallo beste mensen,

ik heb een aantal word-documenten die ik niet kan bewerken. de kleur blijft blauw en als ik in het document ga staan krijg ik een kader (vier lijnen) er om heen.
Graag jullie advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan