document maken van database entries

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
hey

ik heb momenteel een assortiment van producten op een website staan ( http://frituurbas.be/assortiment.php )

maar ik zou graag hiervan ook een downloadbare document willen maken,

hoe kan ik dit het beste doen zonder opnieuw de hele code te schrijven?

volgende code gebruik ik voor deze contents te displayen.

PHP:
<?php
function assortiment($soort , $naam , $directory)
  {
include "admin/config.php";
$result = mysql_query("SELECT * FROM assortiment WHERE soort='$soort'");
echo "<table border='0'>
<tbody>
 <h2><a name='$directory'> $naam 
  </a></h2>
  ";
while($row = mysql_fetch_array($result))
  {
  echo "<tr>";

echo "<td width='300'>". $row['titel'] ."</td>";
  echo "<td> € ". $row['prijs'] ."</td>";

echo "</tr>";
  }
echo "</tbody>";
echo "</table>";
?>
<a href="#top"> Terug</a>;<?
  }
$soort = "burger";
$naam = "Ronde burgers";
$directory = "rondeburgers";
assortiment($soort, $naam , $directory);

$soort = "snacks";
$naam = "Snacks";
$directory = "snacks";

$soort = "vegetarisch";
$naam = "Vegetarisch";
$directory = "vegetarisch";

$soort = "drank";
$naam = "Drank";
$directory = "drank";

$soort = "frieten";
$naam = "Frieten";
$directory = "frieten";

$soort = "sauzen";
$naam = "Sauzen";
$directory = "sauzen";

$soort = "pastas";
$naam = "Pasta's";
$directory = "pastas";

$soort = "ijs";
$naam = "Ijs";
$directory = "ijs";

$soort = "stokbrood";
$naam = "Stokbrood";
$directory = "stokbrood";

$soort = "promoties";
$naam = "Promotie's";
$directory = "promoties";
?>

dank bij voorbaat

Je moet jezelf eerst de vraag stellen wát je beschikbaar wilt stellen aan je bezoekers (tekst met of zonder opmaak, plaatjes of geen plaatjes, etc) en ik welk formaat dat moet komen (htm, pdf, etc).

Ik krijg spontaan trek :D

Je moet jezelf eerst de vraag stellen wát je beschikbaar wilt stellen aan je bezoekers (tekst met of zonder opmaak, plaatjes of geen plaatjes, etc) en ik welk formaat dat moet komen (htm, pdf, etc).

Ik krijg spontaan trek :D

zoals ik vanboven al heb vermeld wil ik een word document met de prijzen erin zonder afbeeldingen mischien de prijzen in tabellen maar dat is geen must zolang het duidelijk in een word bestand staat is het ok.

Waarom niet gewoon een PHP pagina die men uit kan printen?

Gewoon dezelfde lijst presenteren maar zonder opmaak en op dusdanig formaat dat het in 1 pagina-breedte te lezen valt.

Waarom niet gewoon een PHP pagina die men uit kan printen?

Gewoon dezelfde lijst presenteren maar zonder opmaak en op dusdanig formaat dat het in 1 pagina-breedte te lezen valt.

omdat de klant in het admin gedeelte na een verandering in de prijslijst het document moet aangepast worden en dat er gewoon een link naar dat document voor de bezoekers beschikbaar moet zijn anders kunnen de klanten ook gewoon die pagina afdrukken maar slimme internetters zijn er weinig dus een download de prijslijst in een word document link is veel eenvoudiger voor de bezoekers

Je haalt die lijst toch uit de database :rolleyes:

Zodra er een wijziging is dan staat dat in de database dus op die pagina...

Maak je een linkje met de javascript code:
HTML:
<a href="javascript:window.print();">Afdrukken</a>

Zet je dat bovenaan de pagina, lekker duidelijk en weinig moeite hoeven doen.

Je haalt die lijst toch uit de database :rolleyes:

Zodra er een wijziging is dan staat dat in de database dus op die pagina...

Maak je een linkje met de javascript code:
HTML:
<a href="javascript:window.print();">Afdrukken</a>

Zet je dat bovenaan de pagina, lekker duidelijk en weinig moeite hoeven doen.

dat zou makkelijk geweest zijn ,maar de klant wil een download link naar een document

Heeft ie een specifiek file format gevraagd?

Je kunt anders gewoon de .html file aanbieden voor download, die wordt gewoon geopend met je browser daarna als je er op klikt. Daarvoor moet je een 'content download' header meegegeven.

Zie: http://php.net/manual/en/function.header.php

Als ze een ander format willen, moet je een nieuwe functie 'assortiment' maken, die als output bijv. PDF ofzo geeft.
Er zitten PDF functies in PHP ingebouwd, http://www.php.net/manual/en/ref.pdf.php

De rest van de code zou moeten blijven werken.

Heeft ie een specifiek file format gevraagd?

Je kunt anders gewoon de .html file aanbieden voor download, die wordt gewoon geopend met je browser daarna als je er op klikt. Daarvoor moet je een 'content download' header meegegeven.

Zie: http://php.net/manual/en/function.header.php

Als ze een ander format willen, moet je een nieuwe functie 'assortiment' maken, die als output bijv. PDF ofzo geeft.
Er zitten PDF functies in PHP ingebouwd, http://www.php.net/manual/en/ref.pdf.php

De rest van de code zou moeten blijven werken.

ik heb even gekeken naar de pdf functie en even een phpinfo.php bestand op de site gezet en ik vind nergens een melding dat ik pdf bestanden kan maken.

Dan zul je die optie aan moeten zetten vrees ik... en als het niet jouw server is zou het daarmee wel eens kunnen eindigen :(

Is de server van je klant? Dan zou je dat wel moeten kunnen beheren. Zonder die library wordt het heel lastig.

Dan zul je die optie aan moeten zetten vrees ik... en als het niet jouw server is zou het daarmee wel eens kunnen eindigen :(

Is de server van je klant? Dan zou je dat wel moeten kunnen beheren. Zonder die library wordt het heel lastig.

nope de server is niet van mij of de klant , van one hosting, en heb in het verleden al eens gevraagd als ze het php.ini bestand konden aanpassen maar dit deden ze niet.

maar met word documenten moet het normaal wel lukken maar om dit te doen met fopen en fwrite is wel een hele boel aanpassen. is er geen andere manier via de headers anders te geven ofzo?

Je moet de file aanbieden in de gewenste file structuur... zonder library is het ondoenlijk om iets anders te outputten dan .txt of .html
.doc heeft een super uitgebreide structuur en die moet je helemaal uitputten, daar is geen standaard header voor, voor zover ik weet.

Dan zal je klant over moeten gaan naar een provider die dit soort dingen wel aanbied, of zijn output moeten accepteren in .html format.

De .doc specificatie is door microsoft nooit vrijgegeven. Veel bedrijven kiezen ervoor om publicaties zoals dit via .pdf te verspreiden. In tegenstelling tot MS Word is acrobat reader gratis en op alle platformen verkrijgbaar. Bij zowel zakelijke als prive gebruikers is adobe reader dan ook standaard geinstalleerd.

Als de provider niet meewerkt op php gebied kun je een losse library gebruiken. Ik gebruik zelf fpdf (demo/voorbeelden zitten er standaard bij).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan