Ik gebruik Libre office en heb geen MS office op mijn laptop. Als ik in windows 10 een opgeslagen word document wil openen gaat dat automatisch met acrobat reader en dat is niet de bedoeling. Ik kan in 'Openen met' kiezen voor een lijst met andere progs (en die als standaard instellen) maar Libre office komt niet voorbij als keuze. Pas als ik door scroll na alle MS progs verschijnt libre office maar zodanig (een ander scherm) dat ik die niet kan instellen als standaard om het document te openen. Althans ik begrijp niet hoe. Er is dan ook geen optie zichtbaar om het als standaard in te stellen.
Het gaat om een laptop met dual boot Linux mint en W10, maar dat zal er geen invloed op hebben, want op mijn desktop heb ik dat ook en daar kan ik wel kiezen uit Libre office en MS office die beide zijn geïnstalleerd. Het document is overigens wel met Libre office gemaakt en opgeslagen als .doc zoals al mijn documenten.
Het gaat om een laptop met dual boot Linux mint en W10, maar dat zal er geen invloed op hebben, want op mijn desktop heb ik dat ook en daar kan ik wel kiezen uit Libre office en MS office die beide zijn geïnstalleerd. Het document is overigens wel met Libre office gemaakt en opgeslagen als .doc zoals al mijn documenten.