• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

document opslaan in een excell werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

eikjan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2017
Ik ben bezig met afronding van een project en wil in een excell werkmap een aantal documenten opslaan. Het zijn word dokumenten en pdf dokumenten. Dit in een keuze lijst om zo snel na te kunnen gaan wat er afgesproken is. ik heb geen ruimte in het werkblad zelf en wil het het als in outlook het eigelijk toekunnen voegen.

Is hiervoor een funktie in excell of weet iemand hier een andere oplossing voor

alvast bedankt

Jan

Een Excel werkmap is zelf een document, daar kan je geen documenten in opslaan.
Je zal dus duidelijker moeten uitleggen wat je precies wilt.

document op slaan in een werkmap

14528 Veendam Amsterdam Amsterdam 227 12 239 70 € 3,24 03:14 1,5 01:30 2 02:00
14532 Veendam Amsterdam Amsterdam 227 12 239 70 € 3,24 03:14 1,5 01:30 2 02:00
14534 Veendam Apeldoorn Amsterdam 158 158 316 70 € 2,26 02:15 1,5 01:30 2 02:00

dit zijn een paar voorbeeld regels. Er zijn dokumenten die op deze regels nog meer info geven. Ik wil deze graag gelijk in een cel achteraan de rij er bij voegen zodat je snel kan kijen wat de extra info is.

Sorry, maar ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt.

Dit zijn rijen met gegvens uit een werkblad uit excell. Ik wil graag in de eerste cel achter 02:00 iets hebben waar ik documenten kan invoegen , dit zijn worddokumenten en pdf formulieren.

Via menu Invoegen > knop Object in submenu tekst kun je bestanden (pdf's, word-documenten) toevoegen aan je excel-bestand.

Als je "als pictogram weergeven" aanzet krijg je mooi het PDF symbool bij een PDF bestand e.d.

Bijlagen

• object.jpg
    object.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 53
  • object2.jpg
    object2.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Document invoegen

Alvast bedankt. Het werkt prima. Net wat ik zocht,. Ga er morgen gauw mee aan de slag.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan