'document vergrendeld voor bewerken...'

Status
Niet open voor verdere reacties.

jettie_m

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2005
Wanneer ik Word opstart, of een bestaand document open en iets wil typen, lukt dit niet. Links onderin in beeld (net boven de taakbalk) staat er dan:'deze opdracht is niet beschikbaar omdat het bestand is vergrendelt voor bewerken' . Verder kan je ook niets kopiëren of plakken, en alle andere functies van Word doen het ook niet.

Ik heb al via 'systeemherstel' iets geprobeerd. Daarna leek het opgelost, maar een paar dagen erna gaf Word het weer aan en als ik nu het systeem herstel lukt het niet!

Ligt het aan een instelling ergens, en waar kan ik die vinden? Of is het iets anders...?

Probeer bij vage problemen met Word altijd het volgende:
Zoek het bestand Normal.dot en verwijder het.
Start de computer opnieuw op, start Word en kijk of het probleem verholpen is.

Guus.

Ik ben het met Mario eens. Dit is typisch een melding van een Office pakket van versie 2000 of hoger die niet legaal is.

Groet,

Neyon

het is geen illegale versie, want hiervoor deed Word het wel gewoon, ik heb verder nooit problemen gehad ermee. Ik heb ook gekeken of dat bestand op de computer stond, maar dat is ook niet het geval...

Heb je Office XP?

Die kun je namelijk zonder te registreren een x aantal keer gebruiken en dan houdt het op. Deze melding kom ik vaak tegen i.s.m. een illegale versie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan