document.write en script-tags

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsDesmet

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Ik wil, via Javascript, verschillende andere javascriptjes laden inladen door met een lus allemaal script-tags te schrijven.
Code:
var Script = new Array("Script1.js","Script2.js","Script3.js");
for(i=0;i<Script.length;i++)
{
 document.write("<script language='Javascript' type='Text/Javascript' src='"+Script[0]+"'>");
}
Maar dit werkt niet... Zelfs niet als ik gewoon dit probeer (Test.js bevat gewoon een alert):
Code:
document.write("<script language='Javascript' type='Text/Javascript' src='Test.js'>");
Hoe los ik dit op?

Hmm deze methode kan alleen werken als je script in de body tag staat en als het niet in een event/timeout wordt uitgevoerd. Maar als dat zo is, dan hoort deze methode te werken. Vroeger werkte het in ieder geval.

Het grote probleem met document.write is dat het niet meer gebruikt kan worden zodra het document gesloten is (als de </html> tag is ontvangen, of de </body> tag).

Maar anders kun je Ajax gebruiken en het opgevraagde bestand door eval() halen. Jajajaja, veiligheid dit veiligheid dat, het is net zo veilig als gewoon een script tag neer zetten in je HTML code. :thumb:

Overigens is dit de correcte syntax:

<script language='Javascript' type='Text/Javascript' src='Test.js'></script>

Het script staat in de body, wordt niet gecalled door een event, en de </script> heb ik ook al eens geprobeerd maar het werkt nog steeds niet...

D'oh, ik hoop zo dat het niet weer aan de browser ligt hé... x_X

Maar is er niet iets als "#include", maar dan voor Javascript?

<script language='Javascript' type='Text/Javascript' src='Test.js'></script> ?

Dat lijkt me toch een include te zijn :P

Tenzij je bedoelt includen vanuit Javascript zelf, dat weet ik niet... volgensmij is dat niet mogelijk.

Ja, ik bedoelde inderdaad vanuit JS zelf.

Maar laat maar, ik zal het wel niet-geautomatiseerd oplossen, gewoon met HTML. Niet zo "Neat", maar het werkt tenminste =P

het kan ook met Ajax. Request gewoon het JS bestand en haal het door eval() :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan