Document zoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeltrompet

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Berichten
6
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een erg nijpende vraag.
Mijn vriendin heeft vandaag de hele dag gewerkt aan een document dat nu onvindbaar is. Ze had het document gemaild vanuit een andere computer, en daarna op deze computer geopend (met document openen, in plaats van document opslaan op schijf), zodat het document bij de tijdelijke internet bestanden terecht gekomen is.

Nu heb ik het hele Forum al doorgesnuffeld op zoek naar een aanwijzing hoe dit bestand te vinden, maar vind steeds dezelfde aanwijzing: selecteer "verborgen bestanden weergeven" en zoek in C:\Documents and Settings\"Gebruikersnaam"\Local settings\Temporary Internet Files.

Nu wil het geval dat op de eerste plaats de gebruikersnaam waarin alles gebeurd is niet in de map Documents and Settings voorkomt (wel alle andere gebruikers, Gast, All Users en Default User), en op de tweede plaats in geen enkele andere gebruikersmap een submap Temporary Internet Files voorkomt. Wel is er een map Temp, waarin wel weer een Submap Temporary Internet Files voorkomt.

Als ik het proces herhaal: dus een nieuw bestand van de mail afhaal om te zien waar Windows dit plaatst, komt het bestand in een map die, als ik een niveau hoger ga in het pad, letterlijk verdwijnt! Allemaal erg vreemd!

Als iemand ook maar een klein idee heeft hoe dit bestand terug te vinden: alle tips zijn welkom. Ik heb deze vraag iets onduidelijker ook in het Word Forum gesteld, maar hier leek het me meer op zijn plaats. Kan ik Bill Gates aanklagen als het bestand echt kwijt is? :(

Met vriendelijke groet,

Roel
 
Staat het bestand niet bij onlangs geopende bestanden?

Heb je de email weggegooit, enders staat ie daar toch nog in.
 
Je zegt trouwens : "Ze had het document gemaild vanuit een andere computer, en daarna op deze computer geopend"


Dan zou het bestand misschien nog op de andere computer kunnen staan.
 
Als ik het proces herhaal: dus een nieuw bestand van de mail afhaal om te zien waar Windows dit plaatst, komt het bestand in een map die, als ik een niveau hoger ga in het pad, letterlijk verdwijnt! Allemaal erg vreemd!

Verborgen mappen en bestanden zichtbaar maken al geprobeerd bij mapopties??
 
Hallo Loonytune,

Bedankt voor je snelle reactie. Zoeken via de verkenner hebben we al geprobeerd: ook op tijd: alle documenten die vandaag gewijzigd zijn hebben we gezocht. Het document zit er niet bij, sterker nog: als ik via de zoekfunctie in een map zit, verdwijnt deze zodra ik een directoryniveau omhoog ga. Ik zit bijvoorbeeld in C:\...\Content.IE5\QWERT5, dan klik ik op "Bovenliggende map", zodat ik in C:\...\Content.IE5 terecht kom, blijkt dat de submap QWERT5 daarin niet voorkomt. Heb ik hier te maken met de grillen van Bill, of met een virus?

Groeten, Roel
 
Staat het bestand niet bij onlangs geopende bestanden?

Heb je de email weggegooit, enders staat ie daar toch nog in.

Ja, het oude bestand heb ik nog, maar mijn vriendin heeft er vandaag uren aan gewerkt, en dat is dus allemaal weg. Bij onlangs geopend staat het bestand niet, in Word bij "Een nieuw document openen" (aan de rechterkant van het scherm) staat hij wel nog, maar erop klikken resulteert in "De documentnaam of het pad is niet geldig"

Bedankt voor het meedenken tot nu toe!

Roel
 
Hallo Loonytune,

Bedankt voor je snelle reactie. Zoeken via de verkenner hebben we al geprobeerd: ook op tijd: alle documenten die vandaag gewijzigd zijn hebben we gezocht. Het document zit er niet bij, sterker nog: als ik via de zoekfunctie in een map zit, verdwijnt deze zodra ik een directoryniveau omhoog ga. Ik zit bijvoorbeeld in C:\...\Content.IE5\QWERT5, dan klik ik op "Bovenliggende map", zodat ik in C:\...\Content.IE5 terecht kom, blijkt dat de submap QWERT5 daarin niet voorkomt. Heb ik hier te maken met de grillen van Bill, of met een virus?

Groeten, Roel

Geen idee, maar zoals ik hierboven schrijft, misschien verborgen mappen weergeven even instellen.
 
Als ze hem heeft opgeslagen moet ie in word bij onlangs geopende bestanden staan. Als dat niet werkt is ie waarschijnlijk per ongeluk verplaatst. Al in de prullenbak gekeken?
 
Prullebak gechecked,
Verborgen bestanden weergeven aangevinkt,

Ik denk dat er iets aan de hand is met de gebruikersaccounts...

Het is toch sowieso vreemd dat de gebruikersmap waarin het zou moeten staan: Documents and Settings\"gebruikersnaam"\local settings al niet bestaat?

En alle paden die verwijzen naar tijdelijke bestanden (ik heb inmiddels het gebeuren een paar keer gereconstrueerd, door gemailde bestanden te openen en opslaan als...) zonder resultaat: het pad blijkt later niet meer te bestaan.

Tot nu toe heeft mijn vriendin de hele dag voor niets gewerkt en moet het morgen allemaal opnieuw, als er iemand nog suggesties heeft zijn die zeer welkom!

Iedereen bedankt voor het meedenken en snelle reageren,

Roel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan