Documenteigenschappen Word2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ommeren

Banned
Lid geworden
8 aug 2007
Berichten
2.287
Hoi,

Ik word gallisch van alle wijzigingen in Word 2007.
'Vroeger' kon je het sjabloon Normal.dot (nu Normal.dotm kennelijk) gewoon wijzigen en weer opslaan, waarna die wijzigingen voor alle nieuwe documenten van toepassing zijn.
Dat gaat dus kennelijk niet meer.
Er wordt gemeld dat het read-only is. 'Vroeger' kon je alle documenten sluiten en Normal.dot bewerken zonder dat het 'in gebruik' was.

Ik wil met name de documenteigenschappen aanpassen.
Heb een Toshiba notebook en als bedrijf wordt TOSHIBA aangegeven.
Zelfs als ik Normal.dotm verwijder via de verkenner en dan Word weer opstart, komt dat vrolijk weer terug.
Graag jullie 'verlichtende' reacties hierop.
 
De bedrijfsnaam die ooit bij de installatie is ingegeven (of die MS als default voorstelde) moet dan gewijzigd worden... dit gaat dus verder dan normal.dot

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
2. Zoek de volgende sleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/Current Version/Installer/Userdata/S-1-5-18/Products/{GUID}/InstallProperties
OpmerkingGUID staat voor de productcode voor de versie van Office die is geïnstalleerd, bijvoorbeeld {00002103110000000000000000F01FEC}. Er wordt mogelijk meer dan één GUID vermeld onder de subsleutel Products. Als er meer dan één GUID wordt vermeld, vouw dan elke GUID uit. Zoek in de map InstallProperties totdat je de GUID vindt waarvoor de juiste productnaam wordt vermeld voor de waarde DisplayName. Voor de waarde DisplayName kan bijvoorbeeld het volgende worden weergegeven:
Microsoft Office Professional Plus 2007
3. Dubbelklik in de kolom Naam op het item RegCompany.
4. Wijzig de tekst in het vak Waardegegevens en klik op OK.
5. Sluit de Register-editor af.
 
Hoi,

Mij te omslachtig voor iets, dat mijns inziens uit privacy-overwegingen binnen (een onderdeel van) het MsOffice-pakket zélf zou moeten kunnen worden geregeld.

Heb inmiddels een 'truc' bedacht, door in een gewoon document de documenteigenschappen te verwijderen.
Dit document als Normal.dotm op te slaan.
Word af te sluiten.
De beheersrechten voor iedereen open te stellen in de betreffen 'roaming'-map.
De originele Normal.dotm te verwijderen en de zojuist aangemaakte hierheen te verplaatsen.

Maar in elk geval bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan