• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Documenten koppelen met Macros

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royke007

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2010
Goedemorgen allemaal,

Ik heb 2 documenten geschreven en aan elkaar gekoppeld met formules. Werkt allemaal perfect op 1 ding na.

1 document daar wordt de data ingevuld (DOC1) en in het andere document (DOC2) wordt de data geanalyseerd en is ook alleen een read only document.

Nu zou ik graag willen dat als ik de data opgeslagen heb in mijn invul document dat het read only document automatisch een nieuwe regel/rij maakt zodat de volgende data ingevuld kan worden zonder dat ik het lees document hoef te openenen de hele rij moet kopieeren en plakken en de formules moet aanpassen.

Ik ben dus opzoek naar een MACRO voor DOC1 die zegt DOC2 genereen een nieuwe rij voor het invullen van de nieuwe data als ik op mijn knop (MACRO) opslaan klik.

Wie o wie kan mij daar mee helpen

Gr

Roy

Gezien de animo zou ik zeggen: doe er eens wat bestanden bij, want zo kom je niet veel verder. Eerlijk gezegd snap ik ook na een paar keer lezen niet wat je eigenlijk bedoelt. Dus dat helpt ook niet mee. Normaal gesproken kun je een gegevensbestand prima koppelen zonder dat je in dat tweede bestand nieuwe rijen hoeft toe te voegen. Daar is die koppeling voor. Ik denk dus niet dat je op zoek bent naar een macro, maar naar een werkende koppeling :D.

Bij deze Doc1 en Doc2 .

Doc 1 moet origineel blijven en zal iedere keer opnieuw ingevuld worden en zal dus bij iedere keer opstarten leeg zijn.
Doc 2 moet automatisch de data van Doc 1 ontvangen.

In doc 1 wil ik een knop maken dat als ik erop klik dat de data van Doc 1 automatisch naar Doc 2 gaat en automatisch dan een nieuwe regel aanmaakt onder de bestaande rijen.

Ook zou ik graag willen (ik weet niet of dat kan) dat Doc 2 automatsch dan ook na het ontvangen van de data de file opslaat en afsluit.

Doc2 is een read only document dat live op een scherm blijft draaien met de data erin. De data is inspectie data die door alle medewerkers bekeken kan worden.

Gr,

Roy

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan niet een document afsluiten en toch live laten draaien.

Het is de bedoeling dat Doc 2 op een laptop blijft draaien aan de server en dat er live de aanpassingen te zien zijn.

Dat gaat nog veel werk worden om dat live te krijgen en daarom ben ik de hulp aan het vragen.

Wat ik tot nu toe heb is dit :

Sub Data()
Workbooks.Open Filename:=C:\Doc2.xls
' Afsluiten van gewijzigde werkboek
ActiveWorkbook.Save
ActiveWindow.Close

End Sub

Werkt alleen niet. Er zit ergens wat fout en kom er maar niet achter wat er fout zit.

Gr,

Roy

Laatst bewerkt:
Leg, zoals @Octa aangaf, in Doc2 een koppeling naar doc1.
De verversingsfrekwentie kun je in die koppeling ook instellen.
In Doc2 hoeven dan ook geen kolomkoppen te worden vastgelegd; de kolomkoppen uit doc1 verschijnen in Doc2 automatisch door de koppeling.

Volgens mij haal je van alles door elkaar met Doc 1 en Doc 2 en maak je er dus een onduidelijke vraag van. De voorbeeldbestanden sluiten niet bij elkaar aan. Blijkbaar heb je 3 documenten: Doc1 .xlsx, Doc2 .xlsx en Doc2.xls Dus wat moet het worden?

@ VenA
Ja ik snap de verwarring over het aantal documenten. Is een typefoutje van mij.
In het voorbeeld moet ook Doc2.xlsx staan.

Code:
Sub Data()
 Workbooks.Open Filename:=C:\Doc2.xlsx
 ' Afsluiten van gewijzigde werkboek
 ActiveWorkbook.Save
 ActiveWindow.Close

End Sub

Misschien zit daar mijn foutje wel haha

@snb

De verversingsfrekwentie die snap ik even niet. Ik heb nog niet zoveel verstand van excel daarom mijn vragen.

Gr,

Roy

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan