• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Documenten met zelfde opmaak uit 1 map sommeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter tdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tdr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Goedemiddag beste geniën!

Het zou erg fijn zijn als iemand mij nuttig advies kan geven over het volgende:

Ik maak bestanden aan met daarop een overzicht van verschillende typen materialen.
Hierop wordt het verbruik per klus genoteerd. Vervolgens worden deze via een macro opgeslagen in de map van de betreffende week met het nummer van de klus als bestandsnaam. Nu wil ik via een ander bestand (bestand x), waarmee ik een financieel boekingsdocument aanmaak als input voor mijn ERP (dit heeft er technisch gezien niets mee te maken), misbruiken om ook het totaalverbruik van die bepaalde week te sommeren.

Nu heb ik in bestand x wel de namen van de klusjes staan, dus ik zou daarop kunnen zoeken. Ik heb al een lege invullijst gemaakt, waar ik dus de totalen in kwijt kan. Ik zal waarschijnlijk formules hierin gaan zetten die alles gaat sommeren. Maar kan ik in de formules naar de documenten in de weekmapjes verwijzen, of zal ik een macro moeten schrijven die alle documenten uit een bepaalde week (de week die in bestand x staat) in dit bestand gaat laden, vervolgens gaat sommeren, copy pastspecial en dan de overige werkbladen verwijderen?

Graag advies.

Gr,
Tim

Heb je de zoekfunctie van het forum al gebruikt met verschillende goed gekozen zoektermen?

tdr,

Welkom op dit forum.
Ik heb 2 tips voor jou
1.maak gebruik van de zoekfunctie op dit forum .
2.lever een voorbeeld bestand aan zodat helpers sneller snappen wat jij bedoeld en niet alles zelf hoeven op te zetten maar zich kunnen concentreren op jouw "probleem".

Succes,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan